Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har kört igång löpträning i enlighet med FIRST-modellen, dvs. "runn less, run faster" (3 löppass/vecka: intervall + tempo + långdistans). Modellen går ju ut på att ha löpvilodagar men också att på dessa vilodagar köra andra intensiva träningar, för mi

Jag kör också FIRST och är noggrann med en löp-vilodag mellan varje löppass (testat några gångre med smärta som tack). Behöver du köra BRICK-pass nu? För mig är Tri-säsongen över och det räcker med att börja bricka någon gång i mars-april...

Det är en poäng i det du säger Torbjörn. Men, nu är höstrusk på gång och jag kommer successivt att byta cykling på väg och gå inomhus och köra spinning i stället, vilket handlar om bara 45-50 minuter effektiv cyklingstid. För att få ett längre fyspass var

Jag har provat något likande med kort joggpass efter spinning (dagen efter snabbdistans). Men dels har jag varit väldigt seg på löpningen sen känner jag miginte fullt återhämtad till söndagens långpass. Men FIRST säger själva att man kan köra lugn jogg på

Kan jag dra slutsatsen att du inte tycker att jag bör köra cykling (spinning) i kombination med kvalitetslöppass?

Nja, det har jag inte sagt. Låter intressant! Tror det blir svårt att klara snabbdistans efter spinning men kanske andra ordningen?

Beror mycket på vilka bivillkor man har i övrigt med jag håller med andemeningen i det Torbjörn skriver.

Brickpass sliter en del och jag kör inget sådant så här års. Fast jag satsar inte så mycket på de snabba distanserna iofs.

Sen kan jag tycka att an

Gbg marathon 😉

OK, Torbjörn, Hawaii och Amundön är giltiga undantag. 🙂