Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningFistgloves
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag vet inte hur många som känner till fistgloves (nävhandskar).

Till skillnad mot träning med paddlar, som ökar greppet i vattnet, gör fistgloves att man försämra greppet!

Genom att få ett sämre grepp med händerna, tvingas man till en simteknik där man

Fistgloves är bra grejjer. Gör att man får jobba mer aktivt för att förbättra armtagets grepp med allt utom handen.

Det heter ju armtag, inte handtag 😉

Hej Martin!

Roligt att du håller med!

Ibland undrar jag om allt jag skriver på detta forum är tvärtemot allt vad alla elitsimmarna tycker, men tydligen inte. 🙂

De ser ju helt tokiga ut. Som grytvantar ungefär.
Hur skiljer de sig rent praktiskt från de prylar som säljs via Swim-smooths sida? Det är ju en slags halvsfärer man har på handflatan, ungefär som om man trätt på ett sköldpaddeskal på handen.

Jag har t

>"Hur skiljer de sig rent praktiskt från de prylar som säljs via Swim-smooths sida? Det är ju en slags halvsfärer man har på handflatan, ungefär som om man trätt på ett sköldpaddeskal på handen."

Jag känner inte till ovanstående produkt, men från din be

Jag brukar försöka simma med knutna nävar då och då för att jag tycker att det är en bra teknikövning som ger en känsla för greppet i vatten.
Men jag behöver inte en särskild gummihandske för detta! Det känns som ett skapat behov. Ge mig 100 spänn iställe

Man skulle kunna tro det men de gör nog handen något mera strömlinjeformad men att man fortfarande har handen i samma position som när man simmar vanligt. Avslappnad och oknuten.

Hemmapularen i mig funderar naturligtvis på hur man skulle kunna tillverka

Jag undrar också vad skillnaden blir mot att bara simma med knutna nävar?

Tanken är väl att man skall kunna hålla händerna på samma sätt som när man simmar vanligt och på så sätt kunna koncentrera sig på andra saker.

Men å andra sidan; en knuten hand tjänar ingen pengar på...

Fast med fist gloves har man väl näven knuten inuti handsken?

12