Quote from Guest on 7 July 2010, 05:55Jag har en crescent damcykel som börjar bli uppåt tio år gammal. Jag cyklar på den 2-3 mil om dagen och tycker den är toppen. Den har bra sadel, skärmar, cykelkorg etc etc. Allt man behöver.
Däremot är bromsarna rätt så dåliga, särskilt i regn. Jag funde
Jag har en crescent damcykel som börjar bli uppåt tio år gammal. Jag cyklar på den 2-3 mil om dagen och tycker den är toppen. Den har bra sadel, skärmar, cykelkorg etc etc. Allt man behöver.
Däremot är bromsarna rätt så dåliga, särskilt i regn. Jag funde
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 06:05köp några riktigt bra gummin t.e.x coolstop! tvätta kontaktytan på fälgen med t-röd!
köp några riktigt bra gummin t.e.x coolstop! tvätta kontaktytan på fälgen med t-röd!
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 07:51Skivbromsar kan du nog glömma. Det krävs speciella fästen på cykeln för dem. Möjligen kan du byta framgaffel till en som har fästen för skivbroms.
Skivbromsar kan du nog glömma. Det krävs speciella fästen på cykeln för dem. Möjligen kan du byta framgaffel till en som har fästen för skivbroms.
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 07:55Som sagt, byt klossar, justera in dem och tvätta rent fälgen. Byta bromssystem skulle inte värt det om det gick att göra, köp en ny cykel istället i så fall.
Som sagt, byt klossar, justera in dem och tvätta rent fälgen. Byta bromssystem skulle inte värt det om det gick att göra, köp en ny cykel istället i så fall.
Quote from Peter Eriksson on 7 July 2010, 08:34Fälgytan kan ju vara rejält konkav och då blir det svårt att justera bromsarna trots nya belägg och rena fälgar. Då är det kanske lika bra (och kanske även roligare) att satsa på något helt nytt.
Fälgytan kan ju vara rejält konkav och då blir det svårt att justera bromsarna trots nya belägg och rena fälgar. Då är det kanske lika bra (och kanske även roligare) att satsa på något helt nytt.