Quote from Guest on 29 January 2008, 17:11Har lite problem med flaskställ till min cykel. Den översta skruven på sadelröret sitter bara 15 cm ifrån överröret, finns det något flaskställ som fungerar då? Helst vill jag lyckas klämma ner en stor flaska där... På min förra cykel var det 17cm där och
Har lite problem med flaskställ till min cykel. Den översta skruven på sadelröret sitter bara 15 cm ifrån överröret, finns det något flaskställ som fungerar då? Helst vill jag lyckas klämma ner en stor flaska där... På min förra cykel var det 17cm där och
Quote from Mats Andersson on 29 January 2008, 17:21Hej Annika
Det finns flaskställ som bygger på att man liksom skjuter in flaskan från sidan istället för ställer i den uppifrån i stället. Skall se om jag kan hitta nåt bra exempel för dig.
Hej Annika
Det finns flaskställ som bygger på att man liksom skjuter in flaskan från sidan istället för ställer i den uppifrån i stället. Skall se om jag kan hitta nåt bra exempel för dig.
Quote from Mats Andersson on 29 January 2008, 17:27http://www.competitivecyclist.com/road-bikes/product-accessories/2008-arundel-sideloader-carbon-fiber-bottle-cage-1700_49_TRUE.html
Quote from Mikaela Hedberg Andersson on 29 January 2008, 20:23Tack för tipset Christer! Visste inte ens att det fanns såna flaskställ... 🙂
Tack för tipset Christer! Visste inte ens att det fanns såna flaskställ... 🙂
Quote from Claes Andersson on 29 January 2008, 20:44Finns även en variant från Elite. Lite billigare än den förra länken. 🙂
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=EL031
Denna variant skaffade jag till en liten slopad Giant där ett vanligt flaskställ inte funkade. Du
Finns även en variant från Elite. Lite billigare än den förra länken. 🙂
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=EL031
Denna variant skaffade jag till en liten slopad Giant där ett vanligt flaskställ inte funkade. Du
Quote from Mikaela Hedberg Andersson on 29 January 2008, 20:52Pontus, tack för länken! 🙂
Kanske man kan få ett omdöme från dig?
På cyclecoponents finns bara ett omdöme och det lyder så här
"Fullständigt kass. På landsväg kryper tom 1 l flaska ur hållaren."Vad tyckte du?
Pontus, tack för länken! 🙂
Kanske man kan få ett omdöme från dig?
På cyclecoponents finns bara ett omdöme och det lyder så här
"Fullständigt kass. På landsväg kryper tom 1 l flaska ur hållaren."
Vad tyckte du?
Quote from Funbeat user on 29 January 2008, 20:54De är gjorda för normala flaskor och inte en liters.
De är gjorda för normala flaskor och inte en liters.
Quote from Claes Andersson on 29 January 2008, 21:08Tyvärr är väl inte denna cykeln direkt överutnyttjad... Men de gånger den använts har det varit med de mindre halvlitersflaskorna. Dessa har suttit på bra och samtidigt varit smidiga att ta ur. Tror inte att det skulle vara särskilt praktiskt att försöka
Tyvärr är väl inte denna cykeln direkt överutnyttjad... Men de gånger den använts har det varit med de mindre halvlitersflaskorna. Dessa har suttit på bra och samtidigt varit smidiga att ta ur. Tror inte att det skulle vara särskilt praktiskt att försöka
Quote from Mikaela Hedberg Andersson on 29 January 2008, 21:23Ja, fungerar det med 0,5 liters flaska så är jag väldigt nöjd! 🙂 Beställer en på direkten.
Tack för alla tips!
Ja, fungerar det med 0,5 liters flaska så är jag väldigt nöjd! 🙂 Beställer en på direkten.
Tack för alla tips!