Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Undrar hur jag ska lösa följande problem ( om det ens går ?? )

Använder min 310XT flitigt, och nu har även min sambo upptäckt tjusningen med pulsklockan. Mao. så lånar hon min klocka och vill även hon spara sina uppgifter på Garmin Connect.

Min trä

Har inte prövat, men i princip borde det gå om hon har en egen dator, eventuellt räcker det med en egen inloggning på samma dator. Konto-uppgifterna ligger lagrade bland den personliga informationen, profilen på Windows, hemkatalogen på Mac.

Så det borde

Logga in på din sambos garmin connect-konto. Trcyck "Överför" uppe till höger. Välj "Överför valda aktiviteter". Klicka i hennes pass och ladda upp.
Om du inte vill ha hennes pass på ditt konto automatiskt så stäng av automatisk överföring i Ant agent och

Den här frågan aktualiserar en fråga jag tänkt ställa - men kanske kan jag få svar i denna tråd. Jag har en 910XT, och är ensam användare av den, så problemet ligger inte där.

Frågan är om jag kan använda en annan dator än min egen för att ladda upp pass

Du måste även installera ANT-agenten och logga in på ditt Garmin-konto.
Om datorn redan har en ANT-agent och koppling till ett Garmin-konto så måste du koppla bort det och koppla ditt eget. Hur gör man det? Ingen aning.
Enklast är att du skapar en ny anvä

OK, så identiteten och vart data ska skickas är inte kopplat till den fysiska USB-sticka som används? Det var annars mitt intryck. Och även om jag brukar se till att vara inloggad på Garmin Connect när jag laddar upp filer har jag undrat om det verkligen

usb stickan är en generisk datamottagare. Jag använde samma sticka när jag hade både FR 60 och en FR 610.

Kopplingen är till vilket konto ant agenten skickar datan till.

Du behöver inte vara inloggad på Garmin Connect när du synkar, men vid första synkning efter att du installerat ANT-agenten så måste du logga in på Garmin Connect så att den vet var den ska skicka datan.