Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hur fungerar det att använda flera kadensmätare till samma klocka. Jag har en Forerunner 305 nu och tänkte köpa en kadensmätare(GSC10) till varje cykel. Kan man ha fler än en eller måste man söka om varje gång?

Finns det nån som testat detta, alternativt

Lite osäker på hur det är med 305:an, men med 310:an kan man välja mellan tre olika cykelmoder med varsin uppsättning sensorer. Jag har t.ex två. Jag tror att det är likadant med 305:an.

Jag kör så. Fast med en Garmin Edge 500 och en Garmin Edge 705 då.
(2 datorer, 3 kadenssensorer som jag växlar runt mellan hej vilt)

Har behövt söka efter ANT+-enhet någon gång (finns i menyerna).
Tror jag bara har behövt göra detta en gång per kadenssen

wiggle.co.uk i mitt fall, tror att de gick på knappt 450:- styck. 40:- frakt, tror jag, men vi köpte lite andra grejer också.

Gjorde precis en lite halvvetenskaplig test.

Startade upp min Garmin Edge 500 vid mina 3 kadenssensorer.

Vid två av dem så detekterade datorn sensorn automatiskt vid uppstarten. Den tredje fick jag "upptäcka manuellt" igen.
(Inställningar - Cykelinställ

I 305:an kan du välja mellan cykel 1, 2 och 3 så du kan ha flera kadensmätare. Har själv en sådan och hade två st till olika cyklar.

Då får jag tacka för informationen. Då är det bara att beställa ett par kadensmätare.

Jag beställde min på amazon.co.uk härom veckan. Gick på dryga 300 kr inkl deras snål-frakt. Beställde på fredagen - på tisdag kväll var jag ute och testade min nya sensor.

Tror att den går lös på ca 850 kr här hemma.