Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag fick lite inspiration idag och lekte lite med Greasemonkey.
Det har nämnts några gånger att logga ut-länken/knappen ligger för nära de andra länkarna. Ett perfekt första projekt.

Först tänkte jag möblera om i DOM:en vilket hade varit en kul lösning,

Kan du inte ändra kolumnbredden också när du ändå är på gång!
Bra jobb med Logga ut-flytten!
GreaseMonkey är ett bra skäl varför IE är ett icke-optimalt bläddrarval 😉

Funkar bra, i Google Chrome fungerar det dessutom direkt utan installation av GM.

Kul att det funkar bra.

Hur vill du förändra kolumnbredden (och vilken kolumn pratar vi om :-))?

Jag tänkte det kunde vara en rolig utmaning så jag skrev ihop ett eget script. Pga dåligt fungerande FB sen dess har jag inte vågat "släppa" det förrän idag, nu är det iaf här 🙂

http://www.wederbrand.se/greasemonkey/

Scriptet lägger till en länk under

Vilken webläsare har du testat i? Jag kör Chrome och ingenting hände efter att Chrome sagt att det var installerat!

Konstigt.
Jag installerade den för bara ett par minuter sedan, i Chrome, och det funkar utmärkt.

Aha, nuuuuu ser jag. Den ligger där uppe - jag tittade på knappen längst ner - ok, nu ska här markeras ointressant!

Skönt att det funkar, jag har bara testat i FF men det _borde_ funka lika bra i Chrome 🙂

"As of February 2010, Chrome has "native support" for Greasemonkey scripts.9 They are internally converted to extensions, and are managed as such. Chrome ignores @exclude metadata within the scripts, so the scripts are executed for all domains/pages. On t