Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFocus izalco PRO 2.0 med red elle …
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag är på vippen o köpa en ny racer och det står mellan focusen och canyon. Fördelen med focusen är att den kan jag köpa av min lokala handlare vilket jag ej kan med canyon. Vilka för och nackdelar ser ni? Är det någon som har testat focusen och om

Köp den som du kan få bäst service på.

Jo i så fall så blir det ju focusen 🙂 köper den i så fall på allebike och de är grymt
Hjälpsamma där. Men kan du något om ramen, är det en bra ram?

Nope! Du får vad du betalar för vanligtvis.
Det som är intressant för någon som inte är "cykelnörd" är service, garanti och bra priser på tillbehör.

Tidningen Roadbike har testat både Canyon SLX, Focus Izalco och 10 andra cyklar
http://www.roadbike.de/test/bikes/die-leichtesten-renner-der-welt-im-test-zwoelf-modelle-unter-6-8-kilo.371802.9.htm

Focus Izalco hade både den tyngsta ramen och gaffeln av d

Igår var det inte många som körde med lätta cyklar.

Samtliga cyklar i testet är alltså för lätta för att vara godkända att använda på tävling? Då behöver man ju inte ta hänsyn till totalvikten vid valet iallafall...

Hoppas Niclas har lite bättre vägar att köra på än de som PR-åkarna hade att betvinga igår. 😉

Fast de får nya cyklar och delar efterhand. Det får inte Niclas. Ändå så vill de inte köra på undermåligt material.

Oki, jo ramen är lite tyngre men den kompletta cykeln väger 6,84 vad jag har hittat. Det med ett rätt tungt styre. Men tycker att cykeln verkar rätt prisvärd, komponentmässigt. Har focus ett bra rykte om man säger så? 🙂

Här skriver de ju att ramen väge

12