Quote from Guest on 9 June 2012, 09:49Intressant.
http://www.folksam.se/testergodarad/sakeritrafiken/pacykelochtillfots/cykelhjalmstest
Intressant.
http://www.folksam.se/testergodarad/sakeritrafiken/pacykelochtillfots/cykelhjalmstest
Quote from Funbeat user on 9 June 2012, 09:59Detta slår verkligen hål på myten att man får det man betalar för.
Bäst i test ca 250-300:- och en av de som var/är nästbäst i test 2300:-.
Tja jag vet vilken jag skulle köpa till mina barn och det av två skäl.
Och biltemas för 150:- ligger ju väldigt br
Detta slår verkligen hål på myten att man får det man betalar för.
Bäst i test ca 250-300:- och en av de som var/är nästbäst i test 2300:-.
Tja jag vet vilken jag skulle köpa till mina barn och det av två skäl.
Och biltemas för 150:- ligger ju väldigt br
Quote from Funbeat user on 9 June 2012, 12:22Samtidig är den som får bäst i test inte så bra vid kollision cykel-bil. Jag har för mig att det är just vid dessa kockar som flest får allvarliga skallskador.
Svårt det där att tolka testresultat. Bra att de görs tester dock.
Samtidig är den som får bäst i test inte så bra vid kollision cykel-bil. Jag har för mig att det är just vid dessa kockar som flest får allvarliga skallskador.
Svårt det där att tolka testresultat. Bra att de görs tester dock.
Quote from Funbeat user on 9 June 2012, 16:02Cykel är en sysselsättning som ska utföras med stil. Det missade dom..
Cykel är en sysselsättning som ska utföras med stil. Det missade dom..
Quote from Funbeat user on 9 June 2012, 16:26Det var inte så många modeller med i det testet.
Det var inte så många modeller med i det testet.
Quote from Funbeat user on 9 June 2012, 16:38"Cykel är en sysselsättning som ska utföras med stil. Det missade dom.."
Satan hur kunde jag missa det. Testet har ju ingen verklighetsförankring. Hellt kasst ju;)
Vänligen
P.
"Cykel är en sysselsättning som ska utföras med stil. Det missade dom.."
Satan hur kunde jag missa det. Testet har ju ingen verklighetsförankring. Hellt kasst ju;)
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 9 June 2012, 18:48Ganska få modeller i testet, tyvärr.
Och jag tycker det är lite konstigt att ha med ett subjektivt omdöme "Komfort" som väger lika tungt som flera andra kategorier (vilka mer handlar om säkerhet)...
Ganska få modeller i testet, tyvärr.
Och jag tycker det är lite konstigt att ha med ett subjektivt omdöme "Komfort" som väger lika tungt som flera andra kategorier (vilka mer handlar om säkerhet)...
Quote from Funbeat user on 9 June 2012, 19:13Komfort är väl ändå inte helt oviktigt för vardagscyklister. För om du köper en hjälm som är obekväm så blir det frestande att inte använda den. Så det kanske har sitt värde att den sitter fint ändå ?
Komfort är väl ändå inte helt oviktigt för vardagscyklister. För om du köper en hjälm som är obekväm så blir det frestande att inte använda den. Så det kanske har sitt värde att den sitter fint ändå ?
Quote from Funbeat user on 9 June 2012, 19:13DP
DP
Quote from Funbeat user on 9 June 2012, 19:21Vems komfort talar vi om?
Jag vill ha lätta och "välventilerade" hjälmar som sitter där dom ska.
Vems komfort talar vi om?
Jag vill ha lätta och "välventilerade" hjälmar som sitter där dom ska.