Quote from Guest on 24 July 2011, 21:03Skulle idag köra 2x2km i 5.30-tempo.
"- Hur ska vi hålla koll på tempot", undrade syrran.
"- Lungt, det fixar min gps-klocka", sade jag. Den har ju funkat "som en klocka" förut.Så kom vi till löparspåret och vad händer? Jo, vi sätter av i ett vansinne
Skulle idag köra 2x2km i 5.30-tempo.
"- Hur ska vi hålla koll på tempot", undrade syrran.
"- Lungt, det fixar min gps-klocka", sade jag. Den har ju funkat "som en klocka" förut.
Så kom vi till löparspåret och vad händer? Jo, vi sätter av i ett vansinne
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 21:13Hahaha, ursäkta men detta var lite komiskt 🙂
Spring alltid i ditt eget tempo, speciellt i början, för även om den säger att den hittat satelliter och det går att starta, så kan det ta ytterligare sekunder, ibland uppåt minuten innan tillräckligt med sa
Hahaha, ursäkta men detta var lite komiskt 🙂
Spring alltid i ditt eget tempo, speciellt i början, för även om den säger att den hittat satelliter och det går att starta, så kan det ta ytterligare sekunder, ibland uppåt minuten innan tillräckligt med sa
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 21:31>220-åldern=maxpuls, visst är det väl så?
Nej. Nej nej nej nej och åter nej. No. Nej...
Glöm den där "regeln".
>220-åldern=maxpuls, visst är det väl så?
Nej. Nej nej nej nej och åter nej. No. Nej...
Glöm den där "regeln".
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 23:37Jo, det är nog rätt att man ska starta klockan före. Det hade jag också gjort. Men jag hade sprungit en km som uppvärmning. Stannade och stretchade, då pausade jag även tidtagningen. Det var efter det där som vi skulle köra kilometerrepetitioner i 5.30-fa
Jo, det är nog rätt att man ska starta klockan före. Det hade jag också gjort. Men jag hade sprungit en km som uppvärmning. Stannade och stretchade, då pausade jag även tidtagningen. Det var efter det där som vi skulle köra kilometerrepetitioner i 5.30-fa
Quote from Camilla Höög on 25 July 2011, 07:26Det var inte medeltempot du tittade på när det visade för lågt tempo?
Du behöver inte starta tidtagningen innan utan det räcker med att klockan är igång för att den ska ha kontakt med satelliterna.
Det var inte medeltempot du tittade på när det visade för lågt tempo?
Du behöver inte starta tidtagningen innan utan det räcker med att klockan är igång för att den ska ha kontakt med satelliterna.
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 13:23Det man ser på Garmin Forerunner 110, nederst på displayen, är tempot. Det aktuella tempot. Den inställningen har i alla fall jag. Det går att ändra.
Det man ser på Garmin Forerunner 110, nederst på displayen, är tempot. Det aktuella tempot. Den inställningen har i alla fall jag. Det går att ändra.
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 14:05Karin: Att stoppa och sedan starta igen är ju lite vanskligt, då du helst bör vara på exakt samma plats som du stannade, annars gör den ett hopp till den nya positionen.
Att trycka på lap är ju en god idé, att börja på ett helt nytt pass en annan...
Lyck
Karin: Att stoppa och sedan starta igen är ju lite vanskligt, då du helst bör vara på exakt samma plats som du stannade, annars gör den ett hopp till den nya positionen.
Att trycka på lap är ju en god idé, att börja på ett helt nytt pass en annan...
Lyck
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 14:47"Det man ser på Garmin Forerunner 110, nederst på displayen, är tempot."
Om du inte redan har dubbelkollat det så bör du nog göra det ändå. Anders teori är bra. Default är det medeltempot som är inställningen ifrån Garmin åtminstone på den 310:a som jag
"Det man ser på Garmin Forerunner 110, nederst på displayen, är tempot."
Om du inte redan har dubbelkollat det så bör du nog göra det ändå. Anders teori är bra. Default är det medeltempot som är inställningen ifrån Garmin åtminstone på den 310:a som jag
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 17:03Sedan är aktuellt tempo inte speciellt användbart när den tas från GPS eftersom noggrannheten på den blir så dålig - den slår upp och ner ganska mycket även vid god satellitmottagning. Därför har jag också en fotpod till min 310XT. Mer användbart med GPS
Sedan är aktuellt tempo inte speciellt användbart när den tas från GPS eftersom noggrannheten på den blir så dålig - den slår upp och ner ganska mycket även vid god satellitmottagning. Därför har jag också en fotpod till min 310XT. Mer användbart med GPS