Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har just fått hem min 405:a som jag köpt på nätet. Håller på att utforska klockan och har upptäckt att kaloriförbrukning inte har registrerats varje gång jag använt den: Ingen stor grej då jag inte brukar gräva ner mig just i den siffran, men jag undr

"Gamla" 405:an beräknar kaloriförbrukning utifrån din kroppsvikt och tillryggalagd sträcka. Var dom två andra passen spinning eller fyspass kanske?

Du behöver alltså ha GPS påslagen för att få kalorierna gissade. För lite mer rätt gissning ska du också ha ställt in vad du gör (löpning/cykel etc). Default är löpning så om man cyklar får man ganska höga värden.

Tack, jag har precis listat ut att man måste ha GPS:en på för att få fram kalorierna. Har just varit på spinning och hade GPS:en avstängd, alltså 0 i kalorier. Sprang en liten runda innan och då hade jag GPS:en påslagen och fick fram kaloriförbrukningen.

Teknik är gammal så fort man har köpt den. Det finns alltid bättre, nyare och framför allt dyrare prylar.
405:an har funnits i några år. Den nya 405:an (CX) verkar kosta runt 1000 kr mer.
405CX, 310XT och 110 har pulsbaserad kaloriuträkning.

Du har köpt en perfekt klocka! Jag har den och den är min bästa leksak 🙂 Vem bryr sig egentligen om mängden kalorier som ändå klockan bara gissar?

Nej, du har rätt, och jag skrev ju det innan också. Kalorierna är inget jag brukar notera, jag undrade bara varför det stod 0 i kolumnen. Idag undrar jag en annan sak: Har ställt in min klocka att radera pass efter att de förts över till datorn, och det s