Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan,

Jag har en fråga angående Virtuell partner i klockan.

Kan min virtuella partner enbart hålla en konstant hastighet?

När jag är ute och springer en terrängbana så vill jag kunna springa mot mig själv nästa gång. Om min virtuella partner då håll

Saxat från Garmins produktsida om 405:
"Du kan "tävla mod dig själv" och hela tiden se om du är före eller efter jämfört med tidigare lopp"

Så ja, funktionen du efterfrågar finns.

Jag har inte lyckats hitta någon annan funktion än den du beskriver, dvs att klockan antar en platt bana. Jag leder alltid i nerförsbackar och torskar alltid i uppförsbackar. Dock så tävlar, tränar jag bara i platta Sverige och har inte provat funktionen

Eftersom man ska kunna tävla mot sig själv från ett tidigare pass enligt produkt infon så ska funktionen finnas förutsatt att du springer samma bana.

På 310:an kan man använda GPS spåret från en tidigare träning som bana för min träning. Då kan också virtuella partnern använda tidsdata från den tidigare träningen. Jag springer alltså mot mig själv.
Det var länge sedan jag testade och jag kommer inte ih

Det går att lägga in en bana men inte direkt från klockan. Man kan göra det frän Training center. Det skall gå från Sport Tracks men jag misslyckades när jag testa.

Tillägg:
När man lagt in en bana så får man ju hjälp att hitta dessutom. Kan vara bra om man laddat ner en ny runda som någon annan sprungit.