Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Har haft denna klocka i några månader och springer, vandrar, cyklar, styrketränar, cirkeltränar.
För att få VO2 max så uppfattar jag att jag måste springa 10 minuter minst 70% belastning.
Har gjort detta åtskilliga gånger.
Försöker se VO2 värdet under "mi

Kanske dumma frågor, men du använder pulsbältet och GPS under tiden du springer? Bägge behövs under löpningsmomentet för att beräkna Vo2Max.

När man cyklar så behövs förutom hjärtdata även kraft (Watt), så man måste kunna fånga det.

Kanske kan du hitta

Tror dessutom att man måste använda det nya pulsbältet med extra sensorer, inte något av de äldre, om jag inte är helt felunderrättad?

Tack för svar.
Jag använder det pulsband som kommer med klockan. Dvs det med löparsymbolen. Jag får alltid distans och route när jag kör över löp-passen via Garmin Connect till mitt konto.
Så både puls och distansvärden registreras i aktiviteten.
Jag får

Men så märkligt, om du får medelpuls och såna data också så borde den räkna ut VO2max?!?

Har själv ingen 920xt så jag vet inte hur man knappar osv. Men den klockan använder väl FirstBeats teknologi för att beräkna Vo2max? Och gör den det behöver den tillgång till R-R data, enkelt tidpunkten för vare pulstopp. Puls, medelpuls och allt det där

Och du har angett din ålder, maxpuls osv i din profil på klockan? Ska göra mätningen mera exak står det, men kanske är ett krav?

http://www8.garmin.com/manuals/webhelp/forerunner920/EN-US/GUID-015C6746-435D-48E0-8ED8-CA2C81684E38.html

@Annika: Det fungerar med vilket pulsband som helst. Jag använder ett från en gammal 310xt. Funkar galant.

Hej igen,
Jag tackar för svaren.

Har nollställt klockan tillbaka till fabriksinställningar.
Har registrerat alla fasta data som skall registreras - Vilo-puls, ålder, vikt, max-puls, puls-zoner.
Har laddat ner programmet Firstbeat som också används i kloc

Har klockan hittat pulsbandet ordentligt, ser du den i listan över enheter i klockan?

Har du testat att para ihop dem igen?

12