Quote from Guest on 15 December 2009, 21:41Läste i branschnyheterna om en satsning på forskning om cykelinfrastruktur, det är ju på tiden: http://www.infrastrukturnyheter.se/2009/12/vinnova-ger-anslag-till-forskning-om-cykelinfrastruktur
Läste i branschnyheterna om en satsning på forskning om cykelinfrastruktur, det är ju på tiden: http://www.infrastrukturnyheter.se/2009/12/vinnova-ger-anslag-till-forskning-om-cykelinfrastruktur
Quote from Funbeat user on 15 December 2009, 21:51Klart positivt, samtidigt kan man ju tycka att ett syfte som nämns i artikeln "kunna skapa en förbättrad cykelinfrastruktur i Sveriges städer" åtminstone i Stockholm borde kunna uppnås genom att trafikplanerarna exempelvis inte bygger cykelbanor som plöts
Klart positivt, samtidigt kan man ju tycka att ett syfte som nämns i artikeln "kunna skapa en förbättrad cykelinfrastruktur i Sveriges städer" åtminstone i Stockholm borde kunna uppnås genom att trafikplanerarna exempelvis inte bygger cykelbanor som plöts
Quote from Anders Wallerstedt on 16 December 2009, 08:43Jag cykeltränar alltid på vägen, där är det oftast plogat och bra. På cykelbana är det väl max fart på 15 eller möjligen 20km/h, då det normalt är kombinerat med gående. Är det ren cykelbana är det kanske högre, har läst det tidigare här på Funbeat.
Anvä
Jag cykeltränar alltid på vägen, där är det oftast plogat och bra. På cykelbana är det väl max fart på 15 eller möjligen 20km/h, då det normalt är kombinerat med gående. Är det ren cykelbana är det kanske högre, har läst det tidigare här på Funbeat.
Anvä
Quote from Funbeat user on 16 December 2009, 21:37Välja att cykla på vägen när cykelbanorna är oplogade är helt klart ett alternativ, ibland. Det var inte ett alternativ igår (eller nån annan dag heller för den delen) att välja Liljeholmsvägen i stället för cykelbanan vid sidan, bilar är hårda.......
Jo
Välja att cykla på vägen när cykelbanorna är oplogade är helt klart ett alternativ, ibland. Det var inte ett alternativ igår (eller nån annan dag heller för den delen) att välja Liljeholmsvägen i stället för cykelbanan vid sidan, bilar är hårda.......
Jo
Quote from Funbeat user on 16 December 2009, 21:53Jag vill att BikeStation kommer till Sverige. Årsavgift 20$ för 24h åtkomst till säker cykelparkering, perfekt och vad som saknas bl a i Stockholm.
Länk: www.bikestation.com
Jag vill att BikeStation kommer till Sverige. Årsavgift 20$ för 24h åtkomst till säker cykelparkering, perfekt och vad som saknas bl a i Stockholm.
Quote from Funbeat user on 17 December 2009, 07:45+1 på Jonas
+1 på Jonas
Quote from Funbeat user on 17 December 2009, 07:59Har vissa funderingar på att börja cykla runt och ta kort på galenskaperna som kallas cykelvägar. Kan behövas visas upp så folk i planering ser hur illa det är, sedan kanske en och annan bilist förstår bättre att man inte kan cykla där om det går fortare
Har vissa funderingar på att börja cykla runt och ta kort på galenskaperna som kallas cykelvägar. Kan behövas visas upp så folk i planering ser hur illa det är, sedan kanske en och annan bilist förstår bättre att man inte kan cykla där om det går fortare
Quote from Funbeat user on 17 December 2009, 08:16Samma här Andrew, i alla fall sammanställa en lista på saker som bör rättas till på de två km jag har till jobbet; väjningspliktsskyltar vid dolda korsningar, möjlighet för gående att ta sig fram utan att gå på cykelbanan osv...
Samma här Andrew, i alla fall sammanställa en lista på saker som bör rättas till på de två km jag har till jobbet; väjningspliktsskyltar vid dolda korsningar, möjlighet för gående att ta sig fram utan att gå på cykelbanan osv...
Quote from Funbeat user on 17 December 2009, 08:39Problemet är med många cykelvägar är att det känns som normen för en cyklist är nån som cyklar i en hastighet som marginellt överskrider promenadtakt.
Det byggs alldeles för mycket GC-vägar med många stopp och tvära kurvor.
Det är ju bilisterna som sk
Problemet är med många cykelvägar är att det känns som normen för en cyklist är nån som cyklar i en hastighet som marginellt överskrider promenadtakt.
Det byggs alldeles för mycket GC-vägar med många stopp och tvära kurvor.
Det är ju bilisterna som sk
Quote from Funbeat user on 17 December 2009, 13:54Ännu en gång gett upp att hitta en artikel på Correns hemsida ...
ÖC hade i veckan en artikel om en närpolis som haft en ganska häftig krock i en tunnel och nu var på krigsstigen får man nog säga, mot hur cykelvägar och alla dessa tunnlar under vägarna ä
Ännu en gång gett upp att hitta en artikel på Correns hemsida ...
ÖC hade i veckan en artikel om en närpolis som haft en ganska häftig krock i en tunnel och nu var på krigsstigen får man nog säga, mot hur cykelvägar och alla dessa tunnlar under vägarna ä