Quote from Guest on 12 September 2012, 22:37Hej
Jag är en kiropraktor och gör en magiester kurs på GIH - Idrottshögskolan.
Jag ska göra en forsknings studie om ett ämne som heter ketoanpassning.
Ämnet är kontroversiellt för att det går emot konventionella tänkande om kolhydratsladdning mm. men om
Hej
Jag är en kiropraktor och gör en magiester kurs på GIH - Idrottshögskolan.
Jag ska göra en forsknings studie om ett ämne som heter ketoanpassning.
Ämnet är kontroversiellt för att det går emot konventionella tänkande om kolhydratsladdning mm. men om
Quote from ellen olsson on 12 September 2012, 22:47Behöver du cyklister till en referensgrupp också?
Behöver du cyklister till en referensgrupp också?
Quote from Funbeat user on 13 September 2012, 09:29GIH- det är i Göteborg eller?
GIH- det är i Göteborg eller?
Quote from Funbeat user on 13 September 2012, 09:31Fredrik, ja det borde han behöva.
Även om de överfettade blir klart signifikant sämre är det ju snyggt att visa utvecklingen vid normalt tränings- och kostförfarande också. Alternativet är ju att köra en cross over på samma individer men det blir ju svår
Fredrik, ja det borde han behöva.
Även om de överfettade blir klart signifikant sämre är det ju snyggt att visa utvecklingen vid normalt tränings- och kostförfarande också. Alternativet är ju att köra en cross over på samma individer men det blir ju svår
Quote from Funbeat user on 13 September 2012, 09:42"GIH- det är i Göteborg eller? "
Stockholm - "Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, vid Stockholms Stadion är Sveriges främsta kunskapscentrum för idrott, fysisk aktivitet och hälsa."
http://www.gih.se/OM-GIH/
"GIH- det är i Göteborg eller? "
Stockholm - "Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, vid Stockholms Stadion är Sveriges främsta kunskapscentrum för idrott, fysisk aktivitet och hälsa."
Quote from Funbeat user on 13 September 2012, 10:44Kan absolut tänka mig att vara kontrollgrupp på högkolhydratsdiet. Det är nog inte många som är så dumma/naiva att de tror att keto är något för seriösa cyklister, om så vore fallet skulle nog fler i touren/girot/vueltan prata om hur keto tog dem till top
Kan absolut tänka mig att vara kontrollgrupp på högkolhydratsdiet. Det är nog inte många som är så dumma/naiva att de tror att keto är något för seriösa cyklister, om så vore fallet skulle nog fler i touren/girot/vueltan prata om hur keto tog dem till top
Quote from ellen olsson on 13 September 2012, 11:27Ifall det inte framgick så vill jag förtydliga att jag skulle kunna tänka mig att vara med i en kontrollgrupp med normal kost.
Ifall det inte framgick så vill jag förtydliga att jag skulle kunna tänka mig att vara med i en kontrollgrupp med normal kost.
Quote from Funbeat user on 13 September 2012, 14:00Är det bara personer bosatta i stockholm du vill ha med? Någon minimum träningsmängd?
Är det bara personer bosatta i stockholm du vill ha med? Någon minimum träningsmängd?
Quote from Lena O on 13 September 2012, 18:38Krävs inte ketos tillgång till mycket fett?
Krävs inte ketos tillgång till mycket fett?