Quote from Guest on 1 March 2007, 08:28Mina foto i Datorn verkar vara för stora för att ladda upp här.
Snälla någon hjälp Hur skall jag göra
Mina foto i Datorn verkar vara för stora för att ladda upp här.
Snälla någon hjälp Hur skall jag göra
Quote from Camilla Höög on 1 March 2007, 08:38Här är en gammal tråd som handlar just om det:
http://www.funbeat.se/life/discussion/show.asp?ThreadID=17104
Här är en gammal tråd som handlar just om det:
http://www.funbeat.se/life/discussion/show.asp?ThreadID=17104
Quote from Mathias Karlsson on 1 March 2007, 08:47En snabbguide:
Öppna bilden i ett bildbehandlingsprogam.
Skala ner bilden lite om den är stor... c:a 200x300 pixels eller liknande räcker för denna sida.
Spara denna nerskalade bild i jpg/jpeg-format (med nytt namn om du vill ha kvar originalfilen).Kol
En snabbguide:
Öppna bilden i ett bildbehandlingsprogam.
Skala ner bilden lite om den är stor... c:a 200x300 pixels eller liknande räcker för denna sida.
Spara denna nerskalade bild i jpg/jpeg-format (med nytt namn om du vill ha kvar originalfilen).
Kol
Quote from Fredrik Närenfors on 1 March 2007, 09:04Det jag undraröver är varför en del bilder blir så små och andra blir så stora, när man går in på personens profil och klickar på bilden.
Det jag undraröver är varför en del bilder blir så små och andra blir så stora, när man går in på personens profil och klickar på bilden.
Quote from Funbeat user on 1 March 2007, 09:09Går ju att spara i lite sämre kvalitet, annars vet jag inte, blev också förvånad. Men gränsen för storleken på bilderna kanska har ändrats sedan de lade upp sina bilder, så att de kunde få större bilder? 🙂
Går ju att spara i lite sämre kvalitet, annars vet jag inte, blev också förvånad. Men gränsen för storleken på bilderna kanska har ändrats sedan de lade upp sina bilder, så att de kunde få större bilder? 🙂
Quote from Camilla Höög on 1 March 2007, 09:40På persons träningssida är bredden på bilden låst till 96 pixlar, dvs. den skalar om till den storleken. Om bilden egentligen är större syns det när man klickar på den.
På persons träningssida är bredden på bilden låst till 96 pixlar, dvs. den skalar om till den storleken. Om bilden egentligen är större syns det när man klickar på den.