Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jepp, ni läste rätt - inte pulsbandet denna gång. 🙂

När jag springer så använder jag fotpod för att visa momenanfart. Det brukar funka bra (så bra som det är kalibrerat för).

Men med mina Kinvara (använt två gånger) så "hoppar" tempot mellan för snab

Det händer ibland med Polars pod också, och då har det avhjälpts genom att byta batteri. Det vore också en logisk förklaring att klockan inte snappade upp en eller två mätvärden. Liknande problem hade jag med fotpodden när batteriet i pulsmätaren var på v

Jag provade nu med Kinvara igen, men fäste podden över två kors i skosnörena - så att den inte kan glida fram och tillbaka. Det blev bättre men inte bra.

Så nu byter jag batteri (mätte gamla, inte på "rött" ännu) så får vi se.

Det som är skumt är att d

Nu vet jag att detta är endast GARMIN men polars senaste fotpodfäste är gjort så att det sitter BETYDLIGT stabilare på skon. Av en anledning antar jag?

Nu med batteriet bytt:

Den växlar fortfarande mellan typ 3:20 och 4:20 tempo (där 4:20 är det rätta). Bara med Kinvara, inte med någon av mina andra skor. Eftersom podden sitter nu över två snör-kors så borde den inte åka fram och tillbaka.

Det är nog b

Om poden sitter långt fram på skon, testa att sätta den högre upp. Jag har läst om den sitter där skon böjer sig och det blir tryck på batteriluckan så kan det bli lite effekter. Jag hade ett tag problem med att jag under perioder fick helt vansinniga res