Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ställde en fråga igår på den öppna pulsklockegruppen men eftersom jag har ett erbjudande på en FR 305 så ställer jag frågan här bland garmin användarna för att (förhoppningsvis) få ett snabbt och konkret svar.

Jag söker pulsklocka som ska uppfylla vissa

Jag är extremt nöjd med min 305:a och den har alla dom funktioner som du efterfrågar, om du ska använda den inomhus behöver du en fotpod för att mäta sträcka.

Priset verkar helt OK men det finns nog billigare om du inte vill ha vågen.

Jag antar att våge

Härligt!

För närvarande så promenerar och cyklar jag. Kommer lägga till jogging i en avlägsen framtid.

Inomhus är det aerobics som gäller och då är det pulsen som är intressant, dock är det ju alltid bra att det går att komplettera med pod 🙂

Vågen so

Enklast är att skapa träningsprogram i det medföljande programmet (Garmin Trainingcenter).

För utvärdering och balla diagram laddar man ner gratisprogrammet SportTracks som är mycket bättre än det som följer med.

För Aerobics vet jag inte om det är den

Hur långt når signalen från HRM bältet? Rör det sig om några decimeter eller några meter?

För inomhusbruk så får du bara tid och puls så länge du inte kopplar på en fotpod. Kaloriberäkning fungerar inte utan värde på hastighet eftersom 305:an använder just hastigheten för att räkna ut värdet.

Utomhus är 305:an perfekt. Min har tappat lite i b

Inomhus bryr jag mig inte så mycket om fart och kalorier. Jag bryr mig bara om pulsen då.

Jag tränar aerobics hemma vid datorn och om klockan är för klumpig vore det bra om den kunde vara på skrivbordet medans jag tränar 2 meter bort.

Jag gjorde ett test på kontoret nu med klockan 4 meter bort och den visade fortfarande min puls så det bör inte vara något problem.

Tack Anders!