Quote from Guest on 23 May 2009, 08:27Om jag räknat rätt (eller fel...) så ska jag ha mens när jag cyklar TjejVättern. :@
Jag undrar nu vilket skydd som rekommenderas mest/bäst?
Tampong = bäres invärtes men tråden och knuten då? (har fått skav...)
Binda = extra padding 😉 men inte alltför bek
Om jag räknat rätt (eller fel...) så ska jag ha mens när jag cyklar TjejVättern. :@
Jag undrar nu vilket skydd som rekommenderas mest/bäst?
Tampong = bäres invärtes men tråden och knuten då? (har fått skav...)
Binda = extra padding 😉 men inte alltför bek
Quote from Funbeat user on 23 May 2009, 08:37Peta upp tråden till tampongen ?
Menskopp kanske kan vara något.
http://www.m-koppen.se/
Peta upp tråden till tampongen ?
Menskopp kanske kan vara något.
Quote from Bengt Askerfelt on 23 May 2009, 08:46Tampong så klart och kanske byxsalva eller vad det kallas som minskar friktionen vid snöret. Där har man ju inget val så vida man inte väljer att skjuta upp mensen med tabletter.
Tampong så klart och kanske byxsalva eller vad det kallas som minskar friktionen vid snöret. Där har man ju inget val så vida man inte väljer att skjuta upp mensen med tabletter.
Quote from mårten jansson on 23 May 2009, 09:59Menskopp tycker jag också.. Men annars hade jag valt tampong.
Menskopp tycker jag också.. Men annars hade jag valt tampong.
Quote from Funbeat user on 23 May 2009, 10:18Jag tränar/tävlar alltid även om jag har mens, och tampong fungerar utmärkt. Som de innan sagt så kan du ju "gömma" tråden inuti för att undvika skav.
Lycka till! När startar du? =)
Jag tränar/tävlar alltid även om jag har mens, och tampong fungerar utmärkt. Som de innan sagt så kan du ju "gömma" tråden inuti för att undvika skav.
Lycka till! När startar du? =)
Quote from Funbeat user on 23 May 2009, 11:07Jag skulle också säga menskopp. Jag gillar den inte överdrivet mycket annars, men vid träning är den klart överlägsen andra skydd jag har provat.
Jag skulle också säga menskopp. Jag gillar den inte överdrivet mycket annars, men vid träning är den klart överlägsen andra skydd jag har provat.
Quote from Funbeat user on 23 May 2009, 13:05Vad är en menskopp?
Vad är en menskopp?
Quote from Funbeat user on 23 May 2009, 13:33Klicka på länken i andra svaret:-)
Klicka på länken i andra svaret:-)
Quote from Funbeat user on 23 May 2009, 13:44Varför har ingen kommit på det tidigare 🙂
Varför har ingen kommit på det tidigare 🙂
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 14:58Hej på er tjejer!
Jag tycker synd om mig själv att jag har blivit gammal, men det är alltid ngt possitivit, då slipper jag den här förpannade mensen. När jag var yngre och sparg och cyklade då hade bindan, men vilka skvar sår hade jag, det gör ont när jag
Hej på er tjejer!
Jag tycker synd om mig själv att jag har blivit gammal, men det är alltid ngt possitivit, då slipper jag den här förpannade mensen. När jag var yngre och sparg och cyklade då hade bindan, men vilka skvar sår hade jag, det gör ont när jag