Quote from Guest on 7 April 2011, 22:00Jag undrar om man kan ställa om klockan så att den inte registrerar så "olika hastigheter" hela tiden... fast jag springer i ett jämt tempo, (tycker jag iallafall 🙂 ) kan klockan visa hastigheter som varierar mer än en halvminut/km. dvs den "vandrar" fö
Jag undrar om man kan ställa om klockan så att den inte registrerar så "olika hastigheter" hela tiden... fast jag springer i ett jämt tempo, (tycker jag iallafall 🙂 ) kan klockan visa hastigheter som varierar mer än en halvminut/km. dvs den "vandrar" fö
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 22:10Pulsen registreras avsevärt jämnare faktiskt. Vill man ha jämnare fart kan man dels gå över till att använda medeltid sista varvet istället.
Alternativet är att skaffa en fotpod och ställa in klockan att ta momentanfarten ifrån den i första hand, men det
Pulsen registreras avsevärt jämnare faktiskt. Vill man ha jämnare fart kan man dels gå över till att använda medeltid sista varvet istället.
Alternativet är att skaffa en fotpod och ställa in klockan att ta momentanfarten ifrån den i första hand, men det
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 22:18OK, det kanske den gör. Poden lät lite väl dyr, men jag trodde man kanske kunde ändra någon inställning, så den inte blir "så noggrann" för jag förmodar att den ändå mäter hyfsat rätt.
Tack 🙂
OK, det kanske den gör. Poden lät lite väl dyr, men jag trodde man kanske kunde ändra någon inställning, så den inte blir "så noggrann" för jag förmodar att den ändå mäter hyfsat rätt.
Tack 🙂
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 22:22Nej den visar inte hyfsat rätt de gånger tempot fluktuerar så mycket, det beror på mottagningen från satelliterna. Precis som Fredrik säger så är det (i mitt tycke) bättre att visa snitt för senaste kilometern så får man en mer rättvisande bild. Det hjälp
Nej den visar inte hyfsat rätt de gånger tempot fluktuerar så mycket, det beror på mottagningen från satelliterna. Precis som Fredrik säger så är det (i mitt tycke) bättre att visa snitt för senaste kilometern så får man en mer rättvisande bild. Det hjälp
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 22:34Grejen är att osäkerheten i varje mätpunkt är normalt ofta 10-20m, mätt med 1-4s mellanrum beroende på inställning på 305:an. Eftersom din egen fart kanske är i storleksordningen 3m/s så är det lätt att inse att så stora fel i varje mätpunkt ger en ganska
Grejen är att osäkerheten i varje mätpunkt är normalt ofta 10-20m, mätt med 1-4s mellanrum beroende på inställning på 305:an. Eftersom din egen fart kanske är i storleksordningen 3m/s så är det lätt att inse att så stora fel i varje mätpunkt ger en ganska
Quote from Håkan Öhling on 7 April 2011, 22:46Jag hade också problem med detta förut. Men jag har lärt mig att titta några sekunder senare igen. Om den visar samma fart då är den oftast sann om inte får jag titta igen. Ofta håller man ju hyfsat jämn hastighet, men kanske vill ligga på just 5.20. Funk
Jag hade också problem med detta förut. Men jag har lärt mig att titta några sekunder senare igen. Om den visar samma fart då är den oftast sann om inte får jag titta igen. Ofta håller man ju hyfsat jämn hastighet, men kanske vill ligga på just 5.20. Funk
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 22:48Vilken firmware har din klocka?
Jag saxar från http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=1421"Changes made from version 2.40 to 2.50:
Improved instantaneous pace reading to be smoother and more accurate.
.
.
Vilken firmware har din klocka?
Jag saxar från http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=1421
"Changes made from version 2.40 to 2.50:
Improved instantaneous pace reading to be smoother and more accurate.
.
.
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 23:08Nyckelordet är nog "more" där. Den blir fortfarande inte direkt bra skulle jag påstå. Som Torbjörn skriver kan man lära sig att leva med det, med tidigare erfarenheter lär man sig vad som är rimligt och var hastigheten sannolikt "egentligen" ligger när ma
Nyckelordet är nog "more" där. Den blir fortfarande inte direkt bra skulle jag påstå. Som Torbjörn skriver kan man lära sig att leva med det, med tidigare erfarenheter lär man sig vad som är rimligt och var hastigheten sannolikt "egentligen" ligger när ma
Quote from Funbeat user on 10 April 2011, 11:12tack för svaren, jo jag misstänkte ju att det är nåt sånt med satelliter och grejer det beror på. Och jag inser också att den egentliga farten ligger nånstans mitt emellan min och max värdet. Så som ni säger, det är ju inte viktigt exakt varje steg vilke
tack för svaren, jo jag misstänkte ju att det är nåt sånt med satelliter och grejer det beror på. Och jag inser också att den egentliga farten ligger nånstans mitt emellan min och max värdet. Så som ni säger, det är ju inte viktigt exakt varje steg vilke