Quote from Guest on 19 March 2010, 14:35Om man tränar mycket inomhus blir det lite tjatigt (FR305) att stänga av satelliterna varje gång man slår på klockan.
Finna det någon lösning för att slippa detta?
Att behålla klockan på borde fungera men hur länge håller den laddning utan satelliter och
Om man tränar mycket inomhus blir det lite tjatigt (FR305) att stänga av satelliterna varje gång man slår på klockan.
Finna det någon lösning för att slippa detta?
Att behålla klockan på borde fungera men hur länge håller den laddning utan satelliter och
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 14:45Jag tror inte det går att göra så att GPS:en är i off läge vid start.
Kanske läge att skaffa en annan klocka till inomhusträning. Det finns ju billiga med 100 laps som borde funka.
Jag tror inte det går att göra så att GPS:en är i off läge vid start.
Kanske läge att skaffa en annan klocka till inomhusträning. Det finns ju billiga med 100 laps som borde funka.
Quote from Camilla Höög on 19 March 2010, 20:28Enklaste lösningen är att träna utomhus 🙂
Jag har ingen bättre lösning.
Enklaste lösningen är att träna utomhus 🙂
Jag har ingen bättre lösning.
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 20:34Jag använder numera Garmin endast utomhus - inomhus kör jag med Suunto istället.
Jag använder numera Garmin endast utomhus - inomhus kör jag med Suunto istället.
Quote from Funbeat user on 20 March 2010, 11:55Jag har inte heller hittat en sådan här funktion. Men jag tyckte det var jobbigt när jag behövde gå in i systeminställningarna för att stänga av GPS. När jag hittade funktionen genom att bara hålla inne "mode"-knappen i någon sekund och välja inomhus - så
Jag har inte heller hittat en sådan här funktion. Men jag tyckte det var jobbigt när jag behövde gå in i systeminställningarna för att stänga av GPS. När jag hittade funktionen genom att bara hålla inne "mode"-knappen i någon sekund och välja inomhus - så
Quote from Funbeat user on 21 March 2010, 16:05Ok, tack för det tipset. Det kände jag inte till.
En konstighet med det dock: även efter att jag valt inomhus så ser jag söker efter satelliter!
Ok, tack för det tipset. Det kände jag inte till.
En konstighet med det dock: även efter att jag valt inomhus så ser jag söker efter satelliter!
Quote from Funbeat user on 21 March 2010, 17:24Japp, har också lagt märke till det, vet inte varför den gör så, den borde ju fattat att den inte ska leta. Kanske ser det bara ut så. Den registrerar iallafall inga GPS / kart signaler - så när passen laddas upp i datorn är det utan dessa.
Japp, har också lagt märke till det, vet inte varför den gör så, den borde ju fattat att den inte ska leta. Kanske ser det bara ut så. Den registrerar iallafall inga GPS / kart signaler - så när passen laddas upp i datorn är det utan dessa.