Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon som listat ut vad nyttan med att markera en fas som "resting step"?

Jag antar att klockan använder den informationen till något, men jag kan faktiskt inte komma på vad skillnaden är mellan en övning som har "resting step" ikryssad och när de

Hej

Minns jag rätt finns det en funktion som innebär att klockan känner av om du står still och pausar passet vilket skulle innebära tiden inte räknas. Tanken är väl att du skall få tiden för effektiv löptid utan att stänga av den när du stannar och prat

Kanske det. Fast det finns något som heter auto-stop. Du tänker att auto-stop inte funkar när ett pass är markerat som "resting". Ja, så kan det vara faktiskt. Skall kolla.

Om jag går in i SportTracks kan jag välja "active laps".
Då ser jag inte mina "resting step".

Tror det kan vara en funktion av det hela.

Dock verkar inte Training Center eller connect ha den funktionen ...

När du skapar ett pass så lägger du in rest steps som är vila mellan olika träningssteg.
Ett tips är att läsa manualen 😉
http://www8.garmin.com/manuals/984_OwnersManual.pdf

Tror egentligen frågan kan vara, vad funktionen är med "Rest steps are noted in your workout history", och vad det påverkar.

Jag hittar inte det i manualen i alla fall.

När man kör en workout så meddelar klockan vad just det steget innebär och om det är ett "rest step" så meddelar att du ska vila. Det är nog huvudanledningen till att mata in "rest step".
Exakt vad som hamnar i historiken vet jag inte, men det går ju att