Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

More than 2,500 athletes from 51 nations will face the challenge of the Frankfurter Sparkasse IRONMAN European Championship. 2,4 miles swim in Waldsee Langen, 112 mile bike in the surrounding of Frankfurt and a 26.2 mile run on the banks of Main River wit

Har börjat fundera lite på utväxlingen på cykeln till loppet. Det börjar ju närma sig så smått.

Velar mellan 11-23 och 11-25. Inte värdens största beslut kanske. Det finns ju några backar. De verkar dock inte jättebranta. Lutar åt 11-23 för att få lite

Nu har jag inte kört IM Frankfurt men jag jobbade i Frankfurt vår-sommar förra året och tränade med den lokala klubben samt körde den olympiska Frankfurt City Triathlon som har simning i samma sjö nån mil söder om centrum.

Den "stora backen" som är känd

Börjar närma sig nu...

Någon som kört i Frankfurt som vet om det finns någonstans att simma i närheten av Intercontinental (alltså det stora "officiella" hotellet i närheten av målet)? Jag misstänker att Main inte är någon höjdare att simma i 😉

Åk ut till sjön och simma där istället. Lite svårt att simma i floden med pråmar och allt 🙂 Lycka till. Racet är magiskt från början till slut. Inte så värst backigt heller även om de varnar för "backarna"!

Jo, av bilder att döma kändes kanske inte floden som ett särskilt roligt alternativ. Om det det fint väder misstänker jag att det inte är några problem med att få med sig familjen till Langener Waldsee heller 🙂

Ett annat stressmoment som dykt upp är det

Det vart våtdräktsförbud vid Sövde HIM 2010, det värsta var nervositeten.
Simningen var bland de bästa jag haft, man sliper segheten över
axlarna som kommer med dräkten.

Och ja, man simmar i sin tävlingsdräkt.

Det är en superfin sjö med badplats å sandstrand å fika så borde vara perfekt för barn.