Quote from Guest on 13 May 2011, 11:09Frågar om råd här. Haft otur med flera punkteringar såhär i början av säsongen. Tänkte först att däcket (bakdäcket) kanske var utslitet så har köpt nytt men punkterade ändå på första passet. Har undersökt själva hjulet men inte hittat något vasst som kan
Frågar om råd här. Haft otur med flera punkteringar såhär i början av säsongen. Tänkte först att däcket (bakdäcket) kanske var utslitet så har köpt nytt men punkterade ändå på första passet. Har undersökt själva hjulet men inte hittat något vasst som kan
Quote from Camilla Höög on 13 May 2011, 11:19Det grus som ligger kvar på vägarna efter vintern är väldigt vasst och i början av säsongen är det extra lätt att få punkteringar.
Om det regnar så är det ännu lättare att få punkteringar eftersom regnet gör att gruset lägger sig med vassa sidan upp.
Det grus som ligger kvar på vägarna efter vintern är väldigt vasst och i början av säsongen är det extra lätt att få punkteringar.
Om det regnar så är det ännu lättare att få punkteringar eftersom regnet gör att gruset lägger sig med vassa sidan upp.
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 11:50Kolla så att fälgbanden täcker hela och alla ekerhål i fälgen.
Kolla så att fälgbanden täcker hela och alla ekerhål i fälgen.
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 12:27Kör inte på/i allt som ligger på vägen.
Kör inte på/i allt som ligger på vägen.
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 14:54Kolla fälgbandet som sagts tidigare. Det behöver inte vara ekernippeln utan kanten på hålet som sabbar slangen. Fälgbandet måste täcka hela hålet.
Kolla fälgbandet som sagts tidigare. Det behöver inte vara ekernippeln utan kanten på hålet som sabbar slangen. Fälgbandet måste täcka hela hålet.
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 14:56Nya fälgband! Det måste jag kolla. Tack för tipset. 🙂
Nya fälgband! Det måste jag kolla. Tack för tipset. 🙂
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 14:56Vad kostar fälgband? Svårt att byta?
Vad kostar fälgband? Svårt att byta?
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 15:05Jag körde en snålis och tog vanlig eltejp.
Jag körde en snålis och tog vanlig eltejp.
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 15:21kör med "kvalitetsdäck" samt textil-fälgband
kör med "kvalitetsdäck" samt textil-fälgband
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 15:39Om det inte duger med eltejp så finns det fina fälgband från FSA.
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/fsa-falgband-700x17-10st.html
Om det inte duger med eltejp så finns det fina fälgband från FSA.
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/fsa-falgband-700x17-10st.html