Quote from Guest on 24 January 2007, 16:34Är det någon som har lite tips på vad göra/inte göra för att undvika att ens vajrar fryser i detta väder?
Jag köpte mig en skivbromsad cykel inför denna vintersäsong för att få problemfria bromsar men det första som händer när det fryser på är att bakbrom
Är det någon som har lite tips på vad göra/inte göra för att undvika att ens vajrar fryser i detta väder?
Jag köpte mig en skivbromsad cykel inför denna vintersäsong för att få problemfria bromsar men det första som händer när det fryser på är att bakbrom
Quote from Fredrik Närenfors on 24 January 2007, 16:44Oftast är det skiten på delarna som fryser, så en bra renhållning har hjälpt mina komponenter till bättre funktion.
Oftast är det skiten på delarna som fryser, så en bra renhållning har hjälpt mina komponenter till bättre funktion.
Quote from Bertil Nolheim on 24 January 2007, 17:21Risken finns naturligtvis att det kommer in fukt i vajerhöljet. Då lär det ju bli tvärstopp.
Jag har dock aldrig varit med om det. Baxkväxeln är ju ganska utsatt.
Risken finns naturligtvis att det kommer in fukt i vajerhöljet. Då lär det ju bli tvärstopp.
Jag har dock aldrig varit med om det. Baxkväxeln är ju ganska utsatt.