Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej.

Efter att ha simmat med min 310xt i simmössan på vansbro så såg det ut att vara fukt innanför glaset.

Antar att värmen från skallen(svett) i kombination med kallt vatten (kallt å kallt 19 grader) så verkar det som att det var fukt/dimma som fastnad

Kan vara fukt som redan fanns inne i klockan som kondenserat pga temperaturskillnaden. Klockan ska vara hermetiskt tät så det ska inte kunna läcka in något i den. Jag har inte varit med om det själv, men inte heller simmat så mycket med den. Brydde mig in

Jag har simmat med min 310 minst 10ggr i mössan och inga problem med kondens på glaset.

Jag tycker att du skall kontakta Garmin och fråga hur du skall gå tillväga (t+)

Min klocka fick fukt under glaset när jag paddlade med den när den var ny. Då fick jag uppgradera programvaran till klockan, sedan dess har jag inte haft några fler fuktproblem (trots att jag simmat med den på armen många gånger!).

Har skickar ett mail till garmin för att se vad som säger.

Men att uppgradera programvaran, på vilket sätt skulle det hjälpa mot fukten menar du?

Tack för svar.

Det hjälpte inte mot fukten, den torkade av sig själv. Däremot blev programvaran konstig, klockan började stänga av sig och bete sig konstigt.

Hehe, det berodde med säkerhet bara på att fukten kortslöt nånting - mjukvaran ändras knappast av vatten!

Självklart inte (har ett visst mjukvarukunnande...).