Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Köpte ny dator och fick till slut överföringen till garmin att fungera.
Dock får jag inte över datan till Funbeat. Hittar ingen enhet. Någon som vet hur man gör?

mvh/Robert

Fungerar Garmin Communicator och vilken version har du installerad? Jag kör just nu 4.0.4.0 och det fungerar bra i Chrome på Win 8. Ska uppdatera till 4.1.0.0 nu.
http://software.garmin.com/sv-SE/gcp.html

Problemet uppstår när jag ska importera passet i Funbeat. "Hittar inga enheter" säger den då. Men den överför passet till garmin connect.
Jag kör Firefox. Har tydligen 2 garmin communicator installerade. En vanlig samt en som heter x64 på slutet.

Logga in på Garmin Connect och se om du kan importera där. Tror att ANT-agenten inte använder Communicatior plugin. Installera bägge, och pröva installera igen?

Testa att ta bort båda Garmin Communicator och sedan endast installera en. Den som heter x64 på slutet är för 64-bitarssystem vilket du säkert kör om du inte har en jättegammal dator.

När jag kollade på det verkar det som att Garmin inte uppdaterat plug-inen att fungera med 8.1 och IE så jag kör numera med Google Chrome bara för funbeat.

Tack för svaren alla. Tyvärr har inget av dessa åtgärder hälpt.

Har installerat om allt. Garmin communicator samt Ant agent.
Dock har jag kvar ett som heter Usb drivers och av någon anledning kan jag inte avinstallera detta???? Kan det påverka ?

Mysko

Starta Chrome och surfa till den här sidan:
http://software.garmin.com/en-US/gcp.html

Där ska du se något i stil med:
Du har insticksprogrammet Communicator.
Uppdaterad, version 4.1.0.0
Enheter upptäcktes
Forerunner 310XT

Om du inte ser något liknande s

Har gjort enligt instruktionerna men hjälper ej.
Dock ser jag något mysko med den usb drivers filen som är installerad på hårdisken. För det första så kan jag varken installera en ny eller ta bort den gamla.
Och sedan när jag jämför storleken på filen så

Har du provat att fråga Garmin?