Quote from Guest on 16 July 2009, 11:16Nu har det blivit på det sättet att för varje sida jag klickar på Funbeat står det STILL och tuggar "hur länge som helst" - om jag inte rör på musen, gör jag det laddas däremot sidorna fram ungefär lika snabbt som vanligt. När det står STILL står det nere
Nu har det blivit på det sättet att för varje sida jag klickar på Funbeat står det STILL och tuggar "hur länge som helst" - om jag inte rör på musen, gör jag det laddas däremot sidorna fram ungefär lika snabbt som vanligt. När det står STILL står det nere
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 11:26Har faktiskt också problem med att sidorna tar en "evighet" att ladda färdigt. Allt ser ok ut men laddningsstapeln lyser blått. Detta händer på bägge datorerna jag använder.
Har faktiskt också problem med att sidorna tar en "evighet" att ladda färdigt. Allt ser ok ut men laddningsstapeln lyser blått. Detta händer på bägge datorerna jag använder.
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 11:26Jag hamande i "stillaläget" igår, men har inget mer att tillföra en ev. lösning. Men jag tackar för tipset att röra musen; själv satt jag bara och väntade eller gick iväg och gjorde annat! ...
Edit: när jag skulle skicka det här så tuggade det i evigheter
Jag hamande i "stillaläget" igår, men har inget mer att tillföra en ev. lösning. Men jag tackar för tipset att röra musen; själv satt jag bara och väntade eller gick iväg och gjorde annat! ...
Edit: när jag skulle skicka det här så tuggade det i evigheter
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 11:27Mmm... AJAX-hämtning av annonserna skulle lösa problemet. Olle? Please?
Mmm... AJAX-hämtning av annonserna skulle lösa problemet. Olle? Please?
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 12:56Det går att lösa så att banners ligger sist i html-koden, men positioneras om mha css. Så har jag löst det på en webbplats jag driver som hade samma problem.
Det går att lösa så att banners ligger sist i html-koden, men positioneras om mha css. Så har jag löst det på en webbplats jag driver som hade samma problem.
Quote from Jan Lundquist on 16 July 2009, 13:07Annars kan man utnyttja den fantastiska plug-inen AdBlock och då laddas alla sidor supersnabbt (t+)
Annars kan man utnyttja den fantastiska plug-inen AdBlock och då laddas alla sidor supersnabbt (t+)
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 13:11Ajajajaj, inget bra svar. Det är ju på reklamen vi webbmänniskor tjänar pengarna.
Ajajajaj, inget bra svar. Det är ju på reklamen vi webbmänniskor tjänar pengarna.
Quote from Jan Lundquist on 16 July 2009, 13:40I know Daniel därför har jag inte blockat reklamen just här t ex men på andra sidor som kvällsblaskorna t ex är det en ren fröjd att slippa reklamen!
I know Daniel därför har jag inte blockat reklamen just här t ex men på andra sidor som kvällsblaskorna t ex är det en ren fröjd att slippa reklamen!
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 13:41"Annars kan man utnyttja den fantastiska plug-inen AdBlock och då laddas alla sidor supersnabbt"
Det är nog inte DET som är problemet här just nu; jag använder adblock och det hakar upp sig ändå!
"Annars kan man utnyttja den fantastiska plug-inen AdBlock och då laddas alla sidor supersnabbt"
Det är nog inte DET som är problemet här just nu; jag använder adblock och det hakar upp sig ändå!
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 14:51Daniel: banner-html först eller sist - de ska fortfarande laddas i samma request som övriga sidan om man inte plockar hem dem asynkront. Moderna browsers renderar sidor innan de är "färdiga", men ordentlig cachbarhet på sidnivå får du bara mha AJAX.
Daniel: banner-html först eller sist - de ska fortfarande laddas i samma request som övriga sidan om man inte plockar hem dem asynkront. Moderna browsers renderar sidor innan de är "färdiga", men ordentlig cachbarhet på sidnivå får du bara mha AJAX.