Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFunderingar kring tempobåge
You need to log in to create posts and topics.

Vänder mig ännu en gång till expertpanelen här på Funbeat.

Jo, jag behöver lite goda råd om att ev. byta styre så man kan sätta dit en tempobåge. I dag har jag ett styre i kolfiber som är utplattat upptill och styrstammen är vid fästet för styret oversiz

Lösningen heter... köp en Tempocykel Annika...
(V)

Kommer du köra en del tempo, köp en tempocyckel, då den har lite annan geometri för att vara bra.
En Isaac kanske (L)
http://www.trigearreview.com/forms/Article.aspx?REVID=358

Njae, köpa tempocykel är tyvärr inte aktuellt säger mitt bankkonto....jag tänkte bara fuska lite triathlon och så tänkte jag öva lite till VSM....så jag kan köra snabbare än Silva och bevisa att jag är myyyycket starkare än henne på cykel..... (V).... *fn

Va?? Triathlon?? Määh... då ska man ju plaska i vatten också jue!
VSM?? Partempo??? Slå moi?? Jahaja... ska man måsta börja träna lite nu också 😀

Tjena Annika! Jag har Ungefärsamma problem som du:
- Tunn plånbok just nu...
- Maxat carbonstyre, dvs omöjligt att montera tempobåge på!
- Knasiga idéer om att testa Triathlon, likson för att visa var (cykel)skåpet ska stå
- Tänkte kanske köra lite i V-cu

Varför kör man med carbonstyre?

Lättare? Tyvärr inte!
Dyrare? Javisst!
Känsligare? Javisst och framför allt kul att byta efter en kullkörning!

Hej Annika, ska du bara "fuska" lite i triathlon, behöver du inte en tempojonne, din linjecykel fungerar fin fint, ligg bara mycket i bocken. (man ska i.o.f ligga mycket i bocken även på linje lopp). Nästa år när plånboken kanske är större, kan du titta e

Kul Annika! Nar blir premiaren?

Du behover definitivt ett tempostyre! Det finns val clip-on? Annars kanske du kan lana en tempocykel tills du blir tillrackligt biten...