Quote from Guest on 26 October 2011, 09:07Jag tänkte pendla lite längre in på vintern detta år. Har bara 8km till jobbet, och en ny cykel, Nishiki Cross Road (http://www.nishiki.se/Racer/Cross_Road) som ska få plats med lite grövre saker. För tillfället är det Schwalbe Marathon Plus (tror jag) på
Jag tänkte pendla lite längre in på vintern detta år. Har bara 8km till jobbet, och en ny cykel, Nishiki Cross Road (http://www.nishiki.se/Racer/Cross_Road) som ska få plats med lite grövre saker. För tillfället är det Schwalbe Marathon Plus (tror jag) på
Quote from Funbeat user on 26 October 2011, 09:17Har två framhjul och väntar tills det verkar vara halt. Då byter jag.
Har två framhjul och väntar tills det verkar vara halt. Då byter jag.
Quote from Funbeat user on 26 October 2011, 11:29Eftersom du har så kort sträcka spelar det ökade motståndet av bra dubbdäck inte så stor roll. Till racerhjul är Nokian W240 det mesta du kan få, håller i flera år och är absolut värda sitt pris. Alternativt går du ner till W106 men efter några vurpor för
Eftersom du har så kort sträcka spelar det ökade motståndet av bra dubbdäck inte så stor roll. Till racerhjul är Nokian W240 det mesta du kan få, håller i flera år och är absolut värda sitt pris. Alternativt går du ner till W106 men efter några vurpor för
Quote from Funbeat user on 26 October 2011, 16:28Jag har kört med 6 bar för att det ska rulla på och får man lite sladd så greppar dubben, när man får lutning på cykeln.
Jag har kört med 6 bar för att det ska rulla på och får man lite sladd så greppar dubben, när man får lutning på cykeln.
Quote from Funbeat user on 26 October 2011, 18:33Kan man köra odubbat? Är det farligt om man inte gör det? Vad har ni för erfarenheter?
Kan man köra odubbat? Är det farligt om man inte gör det? Vad har ni för erfarenheter?
Quote from Funbeat user on 26 October 2011, 18:38Jag har några säsonger på tubdäck innan dubbdäcken kom. Det blev några vurpor men det var bra balansträning och man lärde sig att cykla utan att bromsa. Det är liksom tricket.
Jag har några säsonger på tubdäck innan dubbdäcken kom. Det blev några vurpor men det var bra balansträning och man lärde sig att cykla utan att bromsa. Det är liksom tricket.
Quote from Anders Wallerstedt on 26 October 2011, 19:54Körde tidigare med dubbdäck på MTB:n(Nokian Extreme 294), grymt grepp, även i kurvor.
Nu på crossen för jag med grovmönstrat, tar det lite piano de få dagar det är halt. Funderar dock att till nästa däcksbyte, titta på dubbat igen.
Körde tidigare med dubbdäck på MTB:n(Nokian Extreme 294), grymt grepp, även i kurvor.
Nu på crossen för jag med grovmönstrat, tar det lite piano de få dagar det är halt. Funderar dock att till nästa däcksbyte, titta på dubbat igen.
Quote from Funbeat user on 26 October 2011, 19:59Tack alla. Bestämde mig för dubbat fram (240) och "vinterdäck" (dubbfritt) bak. Kränger på det i helgen (bestämmer mig för att jag är frisk då) och därmed är det vinter.
Tack alla. Bestämde mig för dubbat fram (240) och "vinterdäck" (dubbfritt) bak. Kränger på det i helgen (bestämmer mig för att jag är frisk då) och därmed är det vinter.
Quote from Funbeat user on 26 October 2011, 21:29Förr körde jag med vanliga terrängdäck på MTB:n. Det funkar skapligt på allt utom våt is. Ungefär som David kan jag konstatera att det brukade bli en vurpa per vinter innan man känt in sig på underlaget :-). Nu har jag inte cyklat i vinterväglag på länge
Förr körde jag med vanliga terrängdäck på MTB:n. Det funkar skapligt på allt utom våt is. Ungefär som David kan jag konstatera att det brukade bli en vurpa per vinter innan man känt in sig på underlaget :-). Nu har jag inte cyklat i vinterväglag på länge
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 10:00Jag rekomenderar dubbdäck både fram och bak. Helst 240, då sitter du fast även i kurvorna. Jag byter när det blir morgonfrost och fläckvis halka. Alltså redan gjort det. Nu finns det inget hinder att inte ta cykeln till och från jobbet.
Jag rekomenderar dubbdäck både fram och bak. Helst 240, då sitter du fast även i kurvorna. Jag byter när det blir morgonfrost och fläckvis halka. Alltså redan gjort det. Nu finns det inget hinder att inte ta cykeln till och från jobbet.