Quote from Guest on 25 July 2008, 23:06Om man bantar säg 5 kg, hur påverkar det cykel farten?
Kan själv nog ta lite av sidfläsket men är det värt att skippa pizzan till förmån för ökad fart?
Om man bantar säg 5 kg, hur påverkar det cykel farten?
Kan själv nog ta lite av sidfläsket men är det värt att skippa pizzan till förmån för ökad fart?
Quote from j sollerman on 25 July 2008, 23:16De är aldrig värt att skippa pizzan! Träna mer istället..
De är aldrig värt att skippa pizzan! Träna mer istället..
Quote from Funbeat user on 25 July 2008, 23:475kg mindre att släpa på brukar gå lite lättare åtminstone uppför. Jag var själv klart snabbare för 5 kilo sen, försöker nu gå ner i vikt till nästa år. För mycket pizza och för mycket soffa sätter sina spår.
5kg mindre att släpa på brukar gå lite lättare åtminstone uppför. Jag var själv klart snabbare för 5 kilo sen, försöker nu gå ner i vikt till nästa år. För mycket pizza och för mycket soffa sätter sina spår.
Quote from Funbeat user on 25 July 2008, 23:52Till en viss gräns blir jag snabbare då jag är lättare. Blir jag riktigt tunn förlorar jag fart på slätåkning.
Till en viss gräns blir jag snabbare då jag är lättare. Blir jag riktigt tunn förlorar jag fart på slätåkning.
Quote from Funbeat user on 26 July 2008, 00:58Det är bara pizzagettin du måste avvara, Stefan. 😉
Det är bara pizzagettin du måste avvara, Stefan. 😉
Quote from Funbeat user on 26 July 2008, 11:30Den här tråden kräver grafer o kurvor, var är Håkan C?
Den här tråden kräver grafer o kurvor, var är Håkan C?
Quote from Fredrik Olsson on 26 July 2008, 12:29Jag skippar inte det goda för min viktminskning, men jag äter nog lite mindre av det och tränar mer 😀
Livet är till för att avnjutas och inte avstå en massa göttigöttgött 😀
Jag skippar inte det goda för min viktminskning, men jag äter nog lite mindre av det och tränar mer 😀
Livet är till för att avnjutas och inte avstå en massa göttigöttgött 😀
Quote from Lisa Bringhed on 26 July 2008, 16:31Visst, livet ska njutas!!!!
Men sambandet mellan vikt och prestation är väl dokumenterad, så vitt jag vet, har dock inte studier att referera till. Jag har 5kg ner hitills i år. (H)
Det känns riktigt bra i både cykel och löpning 😉
Visst, livet ska njutas!!!!
Men sambandet mellan vikt och prestation är väl dokumenterad, så vitt jag vet, har dock inte studier att referera till. Jag har 5kg ner hitills i år. (H)
Det känns riktigt bra i både cykel och löpning 😉
Quote from Funbeat user on 26 July 2008, 16:38Finns inga feta cyklister..
Se på Touren, ingen med airbag eller simring där.
Finns inga feta cyklister..
Se på Touren, ingen med airbag eller simring där.
Quote from Funbeat user on 26 July 2008, 19:03jag gick ner 18 kilo och hm det märktes verkligen men iof så gjorde jag det på 1och en halv månad men jag kände redan efter 5 kilo att det gick lättar i uppförsbackarna och jag förbättrede mina tider asevärt från att inte orka cykla 8 km till att cykla
jag gick ner 18 kilo och hm det märktes verkligen men iof så gjorde jag det på 1och en halv månad men jag kände redan efter 5 kilo att det gick lättar i uppförsbackarna och jag förbättrede mina tider asevärt från att inte orka cykla 8 km till att cykla