Quote from Guest on 27 February 2008, 20:30Bor i Tyskland nu och har sedan ½ år en tysk MTB; skräpcykel förrutom Shimanoväxlarna samt att den uppenbarligen håller för bergen.
Jag bor ca 20 km från stan och skulle gärna cykla dit varje dag; gjorde det i början men det har blivit för tråkigt. Den ä
Bor i Tyskland nu och har sedan ½ år en tysk MTB; skräpcykel förrutom Shimanoväxlarna samt att den uppenbarligen håller för bergen.
Jag bor ca 20 km från stan och skulle gärna cykla dit varje dag; gjorde det i början men det har blivit för tråkigt. Den ä
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 20:40Du verkar "behöva" en Cykelcross.
De säljs billigt av: www.boc24.de som har butiker spridda i Tyskland.
Antalet växlar är egalt utan spridningen av utväxlingen.
Ex. 2danger crossroad comp 700 Euro eller 2danger crossroad pro 1000 EuroLycka till
Du verkar "behöva" en Cykelcross.
De säljs billigt av: http://www.boc24.de som har butiker spridda i Tyskland.
Antalet växlar är egalt utan spridningen av utväxlingen.
Ex. 2danger crossroad comp 700 Euro eller 2danger crossroad pro 1000 Euro
Lycka till
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 20:45Håller helt med.
Cyklocross finns av flera märken.
Själv kör jag en Merida. Den är klart prisvärd (runt 17000).
Är jättenöjd faktiskt.
Håller helt med.
Cyklocross finns av flera märken.
Själv kör jag en Merida. Den är klart prisvärd (runt 17000).
Är jättenöjd faktiskt.
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 20:58Men jösses!? Vad har hänt med sidlayouten???
Men jösses!? Vad har hänt med sidlayouten???
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 21:00Det är nog Sandras jättelånga länk till hemsidan.
Det är nog Sandras jättelånga länk till hemsidan.
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 21:04Haha ja sorry för det och tack för tipsen!!
Haha ja sorry för det och tack för tipsen!!
Quote from Camilla Höög on 28 February 2008, 08:45Testa att lägga ett mellanslag sist i varje rad innan du byter rad.
Testa att lägga ett mellanslag sist i varje rad innan du byter rad.
Quote from Fredrik Nilsson on 28 February 2008, 08:58Ett mycket billigare alternativ som är värt att prova är att byta till släta däck när du kör på vägar, det gör en stor skillnad i rullmotstånd och känsla.
Ett mycket billigare alternativ som är värt att prova är att byta till släta däck när du kör på vägar, det gör en stor skillnad i rullmotstånd och känsla.
Quote from Ingemar Lindgren on 28 February 2008, 09:49Haller med senaste inlagget. Forutsatt att cykeln funkar i ovrig, kop ett par slata, snabba dack, spd-pedaler om du inte har det, och en tempobage om luftmotstandet kanns jobbigt. De forsta tva en investering under tusenlappen. Blir du biten, kop en cykel
Haller med senaste inlagget. Forutsatt att cykeln funkar i ovrig, kop ett par slata, snabba dack, spd-pedaler om du inte har det, och en tempobage om luftmotstandet kanns jobbigt. De forsta tva en investering under tusenlappen. Blir du biten, kop en cykel
Quote from Funbeat user on 28 February 2008, 22:42Tro mig, mellanslagen är där men syns inte.
Jag har funderat på att byta däcken också. Den skulle självklart _gå_ lättare, men...
För er som cyklar mycket, hur viktig är vikten på hojen? Jag menar, hur mycket märks det mellan en på 13 och en på 13.5?
Tro mig, mellanslagen är där men syns inte.
Jag har funderat på att byta däcken också. Den skulle självklart _gå_ lättare, men...
För er som cyklar mycket, hur viktig är vikten på hojen? Jag menar, hur mycket märks det mellan en på 13 och en på 13.5?