Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Frågan är som rubriken
Går det inte att överlåta/namnändra startbevis i Vätternrundan efter 15/5?

Nej

OK, som om jag har ett startbevis över så måste den som tar över det köra i det namnet som den är skriven på.

Då är han/hon inte försäkrad och det kan bli allvarliga konsekvenser om personen råkar ut för något under loppet. Inget att rekommendera.

Jag tror du kan överlåta starttiden men inte beviset, dvs. du får inga pengar men någon annan kan få din starttid.

Efter 15/5 är startbeviset värdelöst för alla utom för innehavaren. Det enda man kan göra med det nu är att ändra startgrupp på plats i Motala.

Såg att några lyckades sälja sina startbevis förra året efter stängningen, undrar vad köparen tyckte sig få -

Om man ändå inte kommer med i startlistan med eget namn, varför inte bara åka med de andra? Det kan inte vara förbjudet att cykla utan nummerlapp.

Om man fixar egen lagning, borde det fungera.

vad jag vet så ingår ingen lagning i startavgiften. man får laga sin cykel själv eller snällt betala dyrt i depåerna.

Langning sker i depån 😉

Visst, man kan springa på LL-banan samtidigt som Lidingöloppet går eller åka skidor mellan Sälen och Mora den första söndagen i mars också, utan att betala något. Tycker att det är dålig stil, vill man göra dessa saker gratis så finns det 364 dagar per år

12