Quote from Guest on 15 March 2010, 21:53Har uppdaterat programvaran på Garmin´s hemsida men ändå funkar det inte att överföra datan till datorn från min 405. Min sambo som har en 305 strular oxå. Vet inte vad som kan vara fel. Någon som vet?
Har uppdaterat programvaran på Garmin´s hemsida men ändå funkar det inte att överföra datan till datorn från min 405. Min sambo som har en 305 strular oxå. Vet inte vad som kan vara fel. Någon som vet?
Quote from Camilla Höög on 15 March 2010, 22:03Några fler detaljer skulle vara bra 🙂
Till vilket program försöker ni överföra datan?
Vad ser ni för felmeddelanden eller hur yttrar sig problemet?
Har ni startat om datorn?
Några fler detaljer skulle vara bra 🙂
Till vilket program försöker ni överföra datan?
Vad ser ni för felmeddelanden eller hur yttrar sig problemet?
Har ni startat om datorn?
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 08:24Är du säker på att drivrutinerna är korrekt installerade? Har datorn någonsin detekterat att GPS-klockan är ansluten?
Är du säker på att drivrutinerna är korrekt installerade? Har datorn någonsin detekterat att GPS-klockan är ansluten?
Quote from Tom Strand on 16 March 2010, 08:38Det har fungerat utan problem tidigare. Det lustiga var att det började strula samtidigt för både mig och sambon. Försöker imoprtera data via Garmin Connect. Väljer Upload och download now och stapeln börjar jobba ser det ut som, men stannar och så händer
Det har fungerat utan problem tidigare. Det lustiga var att det började strula samtidigt för både mig och sambon. Försöker imoprtera data via Garmin Connect. Väljer Upload och download now och stapeln börjar jobba ser det ut som, men stannar och så händer
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 15:01@Malin
Kolla kabeln till dockstationen. Jag har bytt min en gång.
@Malin
Kolla kabeln till dockstationen. Jag har bytt min en gång.
Quote from Tom Strand on 16 March 2010, 16:24Kan inte vara kabeln då klockan funkar att ladda via kabeln.
Kan inte vara kabeln då klockan funkar att ladda via kabeln.
Quote from Funbeat user on 16 March 2010, 16:30Vad jag förstår är det en browser-plugin som sköter själva uppladdningen till en websajt så för att felsöka kan du ju
* Testa med annan browser: IE, Firefox, Chrome, etc
* Testa att överföra data till PC-applikationen
* Testa att uppgradera plugin också o
Vad jag förstår är det en browser-plugin som sköter själva uppladdningen till en websajt så för att felsöka kan du ju
* Testa med annan browser: IE, Firefox, Chrome, etc
* Testa att överföra data till PC-applikationen
* Testa att uppgradera plugin också o
Quote from Camilla Höög on 16 March 2010, 20:02Här är en testsida för att test pluginen som hanterar överföring:
http://www8.garmin.com/products/communicator/test/
Här är en testsida för att test pluginen som hanterar överföring:
http://www8.garmin.com/products/communicator/test/
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 08:32Are you sure? Testa i.a.f. med en annan kabel. Snälla 🙂
Are you sure? Testa i.a.f. med en annan kabel. Snälla 🙂
Quote from Tom Strand on 22 March 2010, 12:11Har uppgraderat plugin. Testat en annan browser.
Inte provat ny kabel (kan man köpa en ny separat?), men USB ANT sticket fungerar ju inte heller, men det funkar att ladda klockan via kabeln så kan nog utesluta att det är fel på den.
Trött på att inte få n
Har uppgraderat plugin. Testat en annan browser.
Inte provat ny kabel (kan man köpa en ny separat?), men USB ANT sticket fungerar ju inte heller, men det funkar att ladda klockan via kabeln så kan nog utesluta att det är fel på den.
Trött på att inte få n