Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningGöteborgSimmet
You need to log in to create posts and topics.

12

BILD:www.goteborgsimmet.se/images/banner.jpg

Motionsimma, eller tävla, i Öppet Vatten i vackra Delsjön.

1 km, 2,5 km eller 5 km.

Lördagen den 13 augusti 2011 arrangerar vi tävlingen för tredje gången. Ifjol deltog ca 1000 simmare från 58 länder.

Synd att det krockar med Göteborg Triathlon! Annars hade jag lätt varit med och simmat på "hemmaplan"!

Inspirerande kanske ska ta mej några dagar simma och jogga. Har hört så mycket gott om skatås men aldrig varit där.

KOM igen nu alla som var med i Vansbro, detta tillfälle blir bra att ta revanch för all trängsel som var i Vansbro.
Jag är nu anmäld till Göteborgs simmet.

Jag med anmäld! Hoppas på <50min för 2,5km för att ta revanch 🙂

Jag bestämde mig idag. Det blir Göteborgssimmet istället för Göteborgs triathlon. Väldigt tråkigt att de enda två open water-simningarna i Göteborg går samma dag.
Beror troligen på att det inte finns någon vettig koppling mellan simförbundet och triathlon

Undra vilken nivå motionärerna brukar ligga på? Jag simmade Vansbro 1000m på 28:57. Moroten är att skaffa erfarenhet och förbättra mej. Är lite orolig att komma sist. Men jag är ju motionär det är bara att simma på o göra mitt bästa.

@Stefan inte ans i simning titta man pa andra tavlingar. Jag tror kalmar och Stockholm har en ow tavling samma helg som goteborgsim

Vi har en kort sommar och av den går dessutom en stor del bort pga. semestrar. Det kan vara svårt att arrangera något när 75% av den tillgängliga personalstyrkan är bortrest...

Har bestämt mej att gå på crawlkurs så snart det börjar. Tänkte plocka många minutrar till nästa år (Vansbro inräknat). Samt ett knä som knarrar som en gammal golvplanka.

12