Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

För info http://www.gavle.to/~hemlingby.lk/gavle_halv_&_kvarts_marathon.htm

Jag ska springa ½ maran och förhoppningsvis på så bra tid att jag kan ta mig upp i startgrupperna för Stockholm marathon (blir min första mara), med mina 2:08:07 från 2006 i St. eriksloppet som jag anmälde mig med så hamnar man nog ganska långt bak.

Jag sprang förra året, och hoppas på att kunna springa i år också. Jag sprang riktigt långsamt på 2 tim 20 minuter, eller något liknande, men hade otroligt trevligt ändå. Glada och käcka funktionärer hejjade ivrigt på, jag vann även en lottodragning och f

När är det?

4 maj

Jag rekomenderar det i alla fall varmt. Det är inte särskilt många deltagare och då blir det ju den där gemytliga stämningen som bara blir när man känner igen varandra efter banan, och när man blir igenkänd.

Been there done that (dvs inte i Gävle) Dom små tävlingar jag varit med i har det varit mest elitmotionärer så då jag anlänt till målet var det typ: Jaha nu kommer han, då kan vi gå hem då... Fast det är ju kul att bli uppmärksammad 😉

Usch vad tråkigt.

Min första upplevelse av en mindre tävling (kalmar winter adventure race) var att de som vann tävlingen hann komma i mål, duscha, basta, äta, åka på prisutdelning, och just skulle kliva in i bilarna när jag kom imål. Jag fick ett hjärt

Ska nog köra Gävle halvmara som formtest inför göteborgsvarvet, kan va skönt att köra en tävling utan köer=)

Hur gick det för er??
Själv hamnade jag (tror jag) på 1,55,41. Lite halvt missnöjd med tiden. Hade hoppats på åtminstone 1,52-53. Men det är ju först den 17:e i Göteborg som det är riktigt allvar=)
Skyller på dålig uppladdning med en ordentlig fest i onsd

12