Quote from Guest on 13 January 2009, 00:48Distanser
Gävle Halv-Marathon 21097,5 m (2 varv)
Gävle Kvarts-Marathon 10548,75 m (1 varv)Klasser
Halvmarathon:
Tävlingsklasser Män & Kvinnor med fullständig klassindelning samt motionsklass.
(Tävlingen gäller även som DM i halvmarathon för Gästri
Distanser
Gävle Halv-Marathon 21097,5 m (2 varv)
Gävle Kvarts-Marathon 10548,75 m (1 varv)
Klasser
Halvmarathon:
Tävlingsklasser Män & Kvinnor med fullständig klassindelning samt motionsklass.
(Tävlingen gäller även som DM i halvmarathon för Gästri
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 00:58Hallå där Stefan.!
Jag har kört Gävle Halv-marathon dom senaste fyra åren å tycker att det är ett skitkul lopp. Kör halvmaran eftersom den går lite långsammare än kvartingen. (Men å andra sidan så går den så djävla myche fortare än min träningstid så det
Hallå där Stefan.!
Jag har kört Gävle Halv-marathon dom senaste fyra åren å tycker att det är ett skitkul lopp. Kör halvmaran eftersom den går lite långsammare än kvartingen. (Men å andra sidan så går den så djävla myche fortare än min träningstid så det
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 08:20Hej Kjell,
Tänkte ha halvmaran som morot för min kommande löpträning, tiden får utvisa om man har karaktär nog att fullfölja...
Mvh Stefan
Hej Kjell,
Tänkte ha halvmaran som morot för min kommande löpträning, tiden får utvisa om man har karaktär nog att fullfölja...
Mvh Stefan
Quote from Emma Sjöberg on 15 January 2009, 21:20På jobbet pratar vi om att sätta upp en tävling som mål, och den här kom upp som förslag.. men det är ju Veterancuptävling i Cykel då också jue 🙁
På jobbet pratar vi om att sätta upp en tävling som mål, och den här kom upp som förslag.. men det är ju Veterancuptävling i Cykel då också jue 🙁
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 21:35http://www.gavle.to/~hemlingby.lk/gavle_halv_&_kvarts_marathon.htm
Och det är fullständig klassindelning i halvmaran, vilket inte framgår här ovan.
http://www.gavle.to/~hemlingby.lk/gavle_halv_&_kvarts_marathon.htm
Och det är fullständig klassindelning i halvmaran, vilket inte framgår här ovan.
Quote from Emma Sjöberg on 27 January 2009, 08:03Jobbet valde Blodomloppet i stället... sorry Gävle...
Jobbet valde Blodomloppet i stället... sorry Gävle...
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 18:46Tja man väljer det loppet som man hellst vill springa å de e väl inget att snacka om den saken.
Tycker ändå att Gävle halv och kanske framför allt kvarts - marathon har fått lite för lite publicitet i medierna de senaste åren. Loppen har ju ökat från att
Tja man väljer det loppet som man hellst vill springa å de e väl inget att snacka om den saken.
Tycker ändå att Gävle halv och kanske framför allt kvarts - marathon har fått lite för lite publicitet i medierna de senaste åren. Loppen har ju ökat från att
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 21:21Ja då är det bara fem dagar kvar till årets FART-fest...hehe.
Jag har ju i år kört några mera fartfyllda träningar...å benen känns djävligt bra så om jag nu bara klarar av att hålla lungsmärtan på lagom nivå så ska det väl kunna bli ganska så bra. Sub1.50
Ja då är det bara fem dagar kvar till årets FART-fest...hehe.
Jag har ju i år kört några mera fartfyllda träningar...å benen känns djävligt bra så om jag nu bara klarar av att hålla lungsmärtan på lagom nivå så ska det väl kunna bli ganska så bra. Sub1.50
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 22:23Nån som har koll på antalet anmälda?
Nån som har koll på antalet anmälda?
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 10:22Nej å jag tror inte att det finns någon startlista ännu.
Men loppet har ökat för varje år å 2008 så var det hela 211 som tog sig i mål på halvan å 56 i kvarten...så runt 270 deltagare kan du nog räkna med.(t+)
Nej å jag tror inte att det finns någon startlista ännu.
Men loppet har ökat för varje år å 2008 så var det hela 211 som tog sig i mål på halvan å 56 i kvarten...så runt 270 deltagare kan du nog räkna med.(t+)