Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Distanser
Gävle Halv-Marathon 21097,5 m (2 varv)
Gävle Kvarts-Marathon 10548,75 m (1 varv)

Klasser
Halvmarathon:
Tävlingsklasser Män & Kvinnor med fullständig klassindelning samt motionsklass.
(Tävlingen gäller även som DM i halvmarathon för Gästri

Hallå där Stefan.!
Jag har kört Gävle Halv-marathon dom senaste fyra åren å tycker att det är ett skitkul lopp. Kör halvmaran eftersom den går lite långsammare än kvartingen. (Men å andra sidan så går den så djävla myche fortare än min träningstid så det

Hej Kjell,

Tänkte ha halvmaran som morot för min kommande löpträning, tiden får utvisa om man har karaktär nog att fullfölja...
Mvh Stefan

På jobbet pratar vi om att sätta upp en tävling som mål, och den här kom upp som förslag.. men det är ju Veterancuptävling i Cykel då också jue 🙁

http://www.gavle.to/~hemlingby.lk/gavle_halv_&_kvarts_marathon.htm

Och det är fullständig klassindelning i halvmaran, vilket inte framgår här ovan.

Jobbet valde Blodomloppet i stället... sorry Gävle...

Tja man väljer det loppet som man hellst vill springa å de e väl inget att snacka om den saken.
Tycker ändå att Gävle halv och kanske framför allt kvarts - marathon har fått lite för lite publicitet i medierna de senaste åren. Loppen har ju ökat från att

Ja då är det bara fem dagar kvar till årets FART-fest...hehe.
Jag har ju i år kört några mera fartfyllda träningar...å benen känns djävligt bra så om jag nu bara klarar av att hålla lungsmärtan på lagom nivå så ska det väl kunna bli ganska så bra. Sub1.50

Nån som har koll på antalet anmälda?

Nej å jag tror inte att det finns någon startlista ännu.
Men loppet har ökat för varje år å 2008 så var det hela 211 som tog sig i mål på halvan å 56 i kvarten...så runt 270 deltagare kan du nog räkna med.(t+)

12