Quote from Guest on 5 June 2011, 18:03Jag håller på att städa garaget och hittade ett gäng med gamla MTB däck.
Min fråga är hur länge kan man spara däck?
Jag håller på att städa garaget och hittade ett gäng med gamla MTB däck.
Min fråga är hur länge kan man spara däck?
Quote from Funbeat user on 5 June 2011, 18:13Hur länge som helst.
Hur länge som helst.
Quote from Funbeat user on 5 June 2011, 18:16Jo, det är klart... Men tänkte mer på hållbarheten...
Får väl klämma på dom och test rulla dom...
Jo, det är klart... Men tänkte mer på hållbarheten...
Får väl klämma på dom och test rulla dom...
Quote from Funbeat user on 5 June 2011, 20:01Det syns väl på konditionen? Om de är fulla av sprickor är det väl bara att kasta?
Det syns väl på konditionen? Om de är fulla av sprickor är det väl bara att kasta?
Quote from Funbeat user on 5 June 2011, 22:08Det är klart att gummit hårdnar... jag hade ett nytt MTB däck kvar i kartongen... köpte det för ca 5-6 år sen... Nu åkte det på... tyckte att det är lika bra att använda det... Funkar jättebra... Det är ju lite mer gummit på dessa däck.... Racerdäck skul
Det är klart att gummit hårdnar... jag hade ett nytt MTB däck kvar i kartongen... köpte det för ca 5-6 år sen... Nu åkte det på... tyckte att det är lika bra att använda det... Funkar jättebra... Det är ju lite mer gummit på dessa däck.... Racerdäck skul
Quote from Funbeat user on 5 June 2011, 23:07David skojade inte så mycket 😉
Rätt förvarade klarar sig däck (gummi) väldigt länge. Däck ska förvaras som potatis, mörkt och svalt. Då är det inga problem att använda dom flera år senare. Har dom däremot legat varmt och så att solen har kommit åt dom f
David skojade inte så mycket 😉
Rätt förvarade klarar sig däck (gummi) väldigt länge. Däck ska förvaras som potatis, mörkt och svalt. Då är det inga problem att använda dom flera år senare. Har dom däremot legat varmt och så att solen har kommit åt dom f
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 09:10Jag har känsla av att gummit i däcken är av sämre kvalitet nu för tiden. Åtminstone i billiga däck avsedda för vardagscyklar.
På min brukscykel är däcksidorna fulla med sprickor, trotts att däcken knappt är slitna. Cykeln står i ett kallförråd i mörker,
Jag har känsla av att gummit i däcken är av sämre kvalitet nu för tiden. Åtminstone i billiga däck avsedda för vardagscyklar.
På min brukscykel är däcksidorna fulla med sprickor, trotts att däcken knappt är slitna. Cykeln står i ett kallförråd i mörker,
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 09:31Gummi?
Gummi?