Quote from Guest on 8 May 2012, 23:23Lite bilder från min rullande renovering av en gammal Monark continentalmodell från 1961. Jag hittade den för 400:- i riktigt dassigt skick, men fixade till allt till användbart skick redan förra sommaren.
Nu har jag gjort sista steget och målat den i nå
Lite bilder från min rullande renovering av en gammal Monark continentalmodell från 1961. Jag hittade den för 400:- i riktigt dassigt skick, men fixade till allt till användbart skick redan förra sommaren.
Nu har jag gjort sista steget och målat den i nå
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 23:33Riktigt snygg, om man bortser från gelkudden. Kanske läge att byta sadel istället?
Riktigt snygg, om man bortser från gelkudden. Kanske läge att byta sadel istället?
Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 08:46Har oxå en Monark i originalskick fast från 1972 (40 år iår) som farsan haft och åkt på. HAr renoverat upp den i vinter och funderar på att sälja (her inte plats eller tid).
Kan lägga upp bilder när jag kommer hem från tj-resan.
Det har hänt endel på 40-å
Har oxå en Monark i originalskick fast från 1972 (40 år iår) som farsan haft och åkt på. HAr renoverat upp den i vinter och funderar på att sälja (her inte plats eller tid).
Kan lägga upp bilder när jag kommer hem från tj-resan.
Det har hänt endel på 40-å
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 18:44Kul! Jag har en Crescent där ramen och troligen vevparti, bromsar och sadelstolpe är från 1952 eller 1953. Lacken är original. Riktigt trevlig att åka på tycker jag.
Kul! Jag har en Crescent där ramen och troligen vevparti, bromsar och sadelstolpe är från 1952 eller 1953. Lacken är original. Riktigt trevlig att åka på tycker jag.
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 19:23Jag har en Crecent som jag inte riktigt vet hur gammal den är.
Det sitter ett komplett Dura Ace paket på den och vi misstänker att det är den första generationen. Någon som vet när DA lanserades? 10 växlad är den.
Allt på cykeln är original förutom styr
Jag har en Crecent som jag inte riktigt vet hur gammal den är.
Det sitter ett komplett Dura Ace paket på den och vi misstänker att det är den första generationen. Någon som vet när DA lanserades? 10 växlad är den.
Allt på cykeln är original förutom styr
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 21:49DA lanserades för 30 år sen, typ.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Shimano#section_1
DA lanserades för 30 år sen, typ.
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 06:45Ni som skriver att ni har gamla cyklar. Kan ni inte lägga in bilder så vi andra får lite ögongodis? Det skulle vara mycket trevligt.
Ni som skriver att ni har gamla cyklar. Kan ni inte lägga in bilder så vi andra får lite ögongodis? Det skulle vara mycket trevligt.