Quote from Guest on 9 July 2012, 18:55Jag har idag köpt min första GPS-klocka. Det blev en Garmin 210. I manualen står att man kan välja mellan tempo eller hastighet. Kanske en dum fråga, men för mig är detta samma sak. Någon som vet skillnaden?
Eftersom det är min första GPS-klocka och manua
Jag har idag köpt min första GPS-klocka. Det blev en Garmin 210. I manualen står att man kan välja mellan tempo eller hastighet. Kanske en dum fråga, men för mig är detta samma sak. Någon som vet skillnaden?
Eftersom det är min första GPS-klocka och manua
Quote from Funbeat user on 9 July 2012, 19:05Har själv en 210:à harför mig att när man väljer hastighet visar den km/h och tempo visar tid/km
Har själv en 210:à harför mig att när man väljer hastighet visar den km/h och tempo visar tid/km
Quote from Funbeat user on 9 July 2012, 19:10Det är samma fart du rör dig med, uttryckt som t.ex 10km/h eller 6min/km, där det ena eller andra kan vare olika smidigt i sammanhanget. Det andra är dock inte egentligen fart, utan 1/fart.
Det är samma fart du rör dig med, uttryckt som t.ex 10km/h eller 6min/km, där det ena eller andra kan vare olika smidigt i sammanhanget. Det andra är dock inte egentligen fart, utan 1/fart.
Quote from Funbeat user on 9 July 2012, 20:29Tusen tack för svar. Verkar som det är hastighet som jag skall välja då...
Tusen tack för svar. Verkar som det är hastighet som jag skall välja då...
Quote from Elias Engqvist on 9 July 2012, 21:23Som regel använder man hastighet (km/h) då man cyklar och tempo (min/km) då man springer. (Även om löpbanden gillar km/h bättre - grrrr)
Motsv. engelska termer är "speed" resp. "pace".
Som regel använder man hastighet (km/h) då man cyklar och tempo (min/km) då man springer. (Även om löpbanden gillar km/h bättre - grrrr)
Motsv. engelska termer är "speed" resp. "pace".
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 07:59Tack Christer. Du har naturligtvis helt rätt. Jag tänkte helt fel - givetvis är det tempo som jag är mest intresserad av som löpare.
Tack Christer. Du har naturligtvis helt rätt. Jag tänkte helt fel - givetvis är det tempo som jag är mest intresserad av som löpare.
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 06:30Funderar på att köpa en 210 till min sambo när hon fyller år. Har letat lite info men inte lyckats hitta det jag söker. När du är ute och springer så kan du se distans, tempo och tid. Men kan man se pulsen på "förstasidan" eller måste man trycka på någon
Funderar på att köpa en 210 till min sambo när hon fyller år. Har letat lite info men inte lyckats hitta det jag söker. När du är ute och springer så kan du se distans, tempo och tid. Men kan man se pulsen på "förstasidan" eller måste man trycka på någon
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 06:39Jag har än så länge endast använt klockan som GPS, så jag kan inte ge något svar. Finns säkert många andra som vet besked...
Jag har än så länge endast använt klockan som GPS, så jag kan inte ge något svar. Finns säkert många andra som vet besked...
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 07:44Du ser alltid distans o fart/tempo sen togglar du mellan tid, puls o klocka. Så ja, man kan ha puls på hela tiden.
Du ser alltid distans o fart/tempo sen togglar du mellan tid, puls o klocka. Så ja, man kan ha puls på hela tiden.
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 08:16Vad menar du med togglar? Måste man trycka på någon knapp eller växlar det automatiskt?
Vad menar du med togglar? Måste man trycka på någon knapp eller växlar det automatiskt?