Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har idag köpt min första GPS-klocka. Det blev en Garmin 210. I manualen står att man kan välja mellan tempo eller hastighet. Kanske en dum fråga, men för mig är detta samma sak. Någon som vet skillnaden?
Eftersom det är min första GPS-klocka och manua

Har själv en 210:à harför mig att när man väljer hastighet visar den km/h och tempo visar tid/km

Det är samma fart du rör dig med, uttryckt som t.ex 10km/h eller 6min/km, där det ena eller andra kan vare olika smidigt i sammanhanget. Det andra är dock inte egentligen fart, utan 1/fart.

Tusen tack för svar. Verkar som det är hastighet som jag skall välja då...

Som regel använder man hastighet (km/h) då man cyklar och tempo (min/km) då man springer. (Även om löpbanden gillar km/h bättre - grrrr)

Motsv. engelska termer är "speed" resp. "pace".

Tack Christer. Du har naturligtvis helt rätt. Jag tänkte helt fel - givetvis är det tempo som jag är mest intresserad av som löpare.

Funderar på att köpa en 210 till min sambo när hon fyller år. Har letat lite info men inte lyckats hitta det jag söker. När du är ute och springer så kan du se distans, tempo och tid. Men kan man se pulsen på "förstasidan" eller måste man trycka på någon

Jag har än så länge endast använt klockan som GPS, så jag kan inte ge något svar. Finns säkert många andra som vet besked...

Du ser alltid distans o fart/tempo sen togglar du mellan tid, puls o klocka. Så ja, man kan ha puls på hela tiden.

Vad menar du med togglar? Måste man trycka på någon knapp eller växlar det automatiskt?

12