Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Lade klockan ute för att klockan skulle få lokalisera gps, medan jag byte om inne. När jag skulle ta på mig klockan hittade han inte pulsbandet så jag startade om klockan, men då hittade den ingen gps istället!
Startade om klockan 3-4 ggr utan resultat.

Vet inte vad som gör att din 210 är stendöd, menverkar lite liknande mina problem med 210. Min ville inte hitta satelliter, föra över data via PC till Garmin Connect (senaste program och drivrutiner installerade) samt att när den ska laddas och visar att

Det var också det sista som hände min Garmin 305. Så det kanske t o m är vanligt bland Garmin 305-modellerna och inte bara 210-modellerna.

Har man kopia på inköpskvitto och att klockan är köpt inom 3 år så går den på Garmins garanti. Jag fick en ny kloc

Jag misstänker att Garmin börjar få in en massa "stendöda" 205:or och 305:or nu. Det verkar som om den här generationen har en livslängd på mellan 3-4 år. Är det någon som har en som fungerat längre?

Jag fick min lördagen den 19 januari 2008 och har än inte haft minsta problem med den, "peppar, peppar".

Ja, nu börjar min andra Garmin 305 också få fnatt och stänga av sig under passen. Är nog bara en tidsfråga innan den också blir "stendöd".

I den här tråden som jag startade finns lite beskrivning som kanske också stämmer in en del på andra, äldre Garmink

Fick en ny Garmin 210 i fredags och körde mitt första pass med den nu. En helt annan respons på satelliter och överföring mot tidigare. Just nu mycket nöjd 🙂

Ja en ny Garmin skall det väl inte vara några problem med. Den här tråden behandlar apparater som har några år på nacken.

Ursäkta? Det var mest en upplysning om att garantiärendet blev en ny klocka. Min klocka med likande problem som TS beskriver var inköpt juni 2012. Så det har nog inte så mycket med ålder att göra. Men nu ska jag inte skriva något mer i denna tråd...

Ursäkta att jag missade det. Hoppas din 210:a håller några år nu.

12