Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hade en Garmin 305 för några år sen o då gällde Sporttracks, har köpt en till nu (den andra blev stulen) o undrar om det är samma som gäller... o hur man laddar hem... hittar inte på google...

Tack
Malin

Hej!

Sporttracks hittar du på http://www.zonefivesoftware.com
Man har (tyvärr?) släppt version 3.0, och den är inte gratis. Man har även lagt ned supporten på version 2.

Jag vet inte om/var man kan hitta Sporttracks 2 på nätet...

Mvh Janne

Sporttracks 3 finns i en gratisversion som dock har en begränsning i att man bara kan använda 2 plugins. Jag tycker att det är en ganska billig penning att betala för att få fullversionen med tanke på hur bra programmet är. Eftersom utvecklaren jobbar hel

Jag kör ST 3.0. Hade också gratis varianten först, och bestämde mig ganska snabbt att betala (tycker det är små summor för nåt man använder så mycket). Jag är nöjd, men har inte mycket att jämföra med. Garmins egen tycker jag inte var mycket att hänga i g

Håller med, 3.0-versionen är bra och som sagt det är ingen fantomsumma man får betala för att nyttja programmet.

Är det en stor förbätttring jämfört med 2.1, eller ung. samma? Några grejer som är sämre?

Fundera på vad du behöver för analys av din data. Garmin Connect ger en hel del saker och räcker gott för mig.

Jag är motståndare till allt som installeras lokalt på datorn. Det gör bara att man riskerar att bli av med all data och måste sätta upp backup

...medan jag är motståndare till att ha allt på en webplats man inte har kontroll över och en dag kan välja att stänga ner, ändra/ta bort funktionalitet etc utan att man kan göra något åt det.

Att jag använder funbeat är inte föra att göra träningsanalys

Det går att exportera ut filerna som TCX, GPX eller KML-fil om man är rädd att Garmin Connect ska försvinna eller hitta på några dumheter. Tyvärr bara ett pass åt gången.

Reggar på Garmin connect och i lokalt Garmin training center gör ant agent automatiskt om man ger den lov. Och så laddar man upp passen på fb också. Och man har automatisk nätverksbackup med time machine på sin Mac. Ergo redundans (t+) 🙂

Sedan är jag i

12