Quote from Guest on 9 April 2010, 17:06Undrar hur länge man kan ha i gång en garmin 305a efter att ha laddat den till den stänger av sig? Har haft igång min ca 1:30 timmar, och sen när jag skulle använda den igen, var batteriet tomt.
Sen en annan fråga om sporttracks, ska lägga den under annat
Undrar hur länge man kan ha i gång en garmin 305a efter att ha laddat den till den stänger av sig? Har haft igång min ca 1:30 timmar, och sen när jag skulle använda den igen, var batteriet tomt.
Sen en annan fråga om sporttracks, ska lägga den under annat
Quote from Christer Berg on 9 April 2010, 17:16Jag trodde att batt tiden var runt 10? men jag har ingen själv så jag vet inte.
Däremot att det blir fel i eleveringen är i sig inget konstigt. GPS positionen är inte exakt utan ungefärlig. Ibland blir felkällan lite väl stor. Går jag efter GPSen i min N
Jag trodde att batt tiden var runt 10? men jag har ingen själv så jag vet inte.
Däremot att det blir fel i eleveringen är i sig inget konstigt. GPS positionen är inte exakt utan ungefärlig. Ibland blir felkällan lite väl stor. Går jag efter GPSen i min N
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 18:35Körde Vasan på 8:30 med 305 igång hela tiden utan problem.
Körde Vasan på 8:30 med 305 igång hela tiden utan problem.
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 18:39Jag har kört min i ca 11 timmar.
Om man stänger av GPS exempelvis när man kör ett ultralopp på varvbana och distansen är känd, då håller batteriet i drygt 30 timmar.
Jag själv har provat drygt 24 timmar.
Jag har kört min i ca 11 timmar.
Om man stänger av GPS exempelvis när man kör ett ultralopp på varvbana och distansen är känd, då håller batteriet i drygt 30 timmar.
Jag själv har provat drygt 24 timmar.
Quote from Camilla Höög on 9 April 2010, 22:47När min 305:a var ny så pressade jag den till ca 12 timmar. Nu efter några år så gnäller den redan vid 6 timmar och håller till 8.
Den sitter alltid på laddning i datorn förutom då jag tränar så klart 🙂
När min 305:a var ny så pressade jag den till ca 12 timmar. Nu efter några år så gnäller den redan vid 6 timmar och håller till 8.
Den sitter alltid på laddning i datorn förutom då jag tränar så klart 🙂
Quote from Anneli S on 11 April 2010, 16:27Min 305 håller ca 8 timmar.
Min 305 håller ca 8 timmar.
Quote from Christer Berg on 11 April 2010, 18:12Anna, hur gammal är din 305?
Anna, hur gammal är din 305?
Quote from Anneli S on 11 April 2010, 19:53Ny för i år. Kanske är sämre än det borde vara? Normalt kör jag inte 8-timmars pass :-), men jag loggade heldagar när jag åkte skidor för ett par veckor sen.
Ny för i år. Kanske är sämre än det borde vara? Normalt kör jag inte 8-timmars pass :-), men jag loggade heldagar när jag åkte skidor för ett par veckor sen.
Quote from Christer Berg on 11 April 2010, 20:11Jag hade väl ställt frågan till Garmin. 8 timmar mot 10+ är rätt stor skillnad.
Jag hade väl ställt frågan till Garmin. 8 timmar mot 10+ är rätt stor skillnad.
Quote from Camilla Höög on 11 April 2010, 20:50Efter att batterivarningen dyker så brukar jag kunna köra 2 timmar till, så fortsätt tills den slocknar helt.
Efter att batterivarningen dyker så brukar jag kunna köra 2 timmar till, så fortsätt tills den slocknar helt.