Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu har min garmin 305 börjat glappa i kontakten som sitter mot klockans laddningshållare. Igår hade mian båda datorer svårt att hitta USB-enhet trots att det på klockan signalerade att den laddade. Det var på håret att jag sedan lyckades få in senaste löp

Ibland hjälper det att trycka där det står Forerunner. Jag sätter ofta fast min klocka i dockan genom att spänna åt armbandet runt. Tvätta av kontakterna bak på klockan med en mjuk trasa och varmvatten med lite diskmedel.

Fast det är den där lilla pluttstickkontakten som man ansluter till "dockan" som knappt får ngn kontakt längre.

USB-kontakten? Prova med ny kabel, kan var kabeln som är sliten.

Tackar för bra tips. Får testa att byta sladd om den skulle protestera att ladda över till datorn framöver.

Som sagt, en ny mini-usb-kabel hittar du säkert på stan, eller så kanske du redan har en hemma. De används ju till mobiltelefoner, mobila bredbands-dongar, osv.
Skulle det vara en ny docka du behöver så kostar en sån 229 kr på Cyclecomponents:
http://www.

Tack för tips. Bra att veta att man också kan fixa ny docka i fall det skulle vara sista utvägen. Trivs bra med Garmin 305 så jag gör allt jag kan för att hålla den igång ett par år till 🙂

Har nu börjat inse varför min klocka är helt urladdad ibland tr