Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Min Garmin 305 har börjat mäta min puls märkligt de första 500 meterna på rundan. Eller så har min puls plötsligt börja hoppa upp och ner.

Den kan gå gå upp 180 och sen ner i 130 och sen upp igen osv för att sen lägga sig på en normal nivå resten av rund

Det har hänt mig också och jag har tolkat det som att innan jag är varm och svettningen kommit igång är det kontaktproblem med pulsbandet. Jag har sett tips om att fukta bandet lätt innan man sätter på sig det.

Jag kan inte påstå att jag gjort en vetens

Ska testa detta nästa gång, hoppas det funkar.

Tack för tipset =)

Det har jag försökt med också men det spelar ingen roll. Jag har nästan alltid min högsta puls någon gång under de första 2 min oavsett vad jag kör för typ av träning sedan.

I de flesta fall är det kontakt med bandet som är problemet, precis som nämnts tidigare.

Fukta lätt (slicka på det) kan funka sommartid för mig då jag är halvsvettig bara av att klä på mig. Nu på vintertid med låg intensitet räcker det inte.

Har blivi

Tyvärr hjälpte det inte att sätta på bandet tidigare och fukta det innan löpturen.

Läste däremot att det kan va den statiska elektricitet, som bildas av mitt underställ (100% polyester) när det gnider mot pulsbandet, som stör pulsmätningen. En lösning f

Kan meddela att med glidmedel mot huden och diskmedel mot understället gjorde susen =) nu mäts pulsen korrekt såvitt jah kan bedöma det.