Quote from Guest on 2 July 2010, 21:39Jag tog tog på min klocka idag när jag simmade för att se hur långt det blev. Klockan var i gång hade gps-signal på land men när jag hoppade i vattnet och började simma så pep det till att ingen satelit motagning!!!!
Så när armen är ca: 1dm under ytan så
Jag tog tog på min klocka idag när jag simmade för att se hur långt det blev. Klockan var i gång hade gps-signal på land men när jag hoppade i vattnet och började simma så pep det till att ingen satelit motagning!!!!
Så när armen är ca: 1dm under ytan så
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 21:49Det här kan vara bra läsning
http://www.dcrainmaker.com/2010/06/new-garmin-forerunner-310xt-openwater.html
Det här kan vara bra läsning
http://www.dcrainmaker.com/2010/06/new-garmin-forerunner-310xt-openwater.html
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 21:52Badade också med min idag och fick problem med tappad signal. Fast min simtur var mest på skojs skull mitt i löprundan så det gjorde mig inte så värst mycket. 😉
Badade också med min idag och fick problem med tappad signal. Fast min simtur var mest på skojs skull mitt i löprundan så det gjorde mig inte så värst mycket. 😉
Quote from Elias Engqvist on 2 July 2010, 21:56Dom har uppdaterat mjukvaran så även om grafen blir skojig så blir tydligen uppskattningen av sträckan ganska ok med den nya mjukvaran.
Och Daniel: Den är vattentät för att det inte ska läcka in vatten och förstöra den 🙂
Edit: För att det ska funka
Dom har uppdaterat mjukvaran så även om grafen blir skojig så blir tydligen uppskattningen av sträckan ganska ok med den nya mjukvaran.
Och Daniel: Den är vattentät för att det inte ska läcka in vatten och förstöra den 🙂
Edit: För att det ska funka
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 00:29> Varför är den annars vattentät?
Därför att man ska kunna ha den på vid t.ex. triathlon. Tidtagningen funkar ju fortfarande och så fort man kommer upp från vattnet funkar GPS:en. GPS signalerna når inte ner under vattenytan så där kan man inte ha mottagn
> Varför är den annars vattentät?
Därför att man ska kunna ha den på vid t.ex. triathlon. Tidtagningen funkar ju fortfarande och så fort man kommer upp från vattnet funkar GPS:en. GPS signalerna når inte ner under vattenytan så där kan man inte ha mottagn
Quote from Elias Engqvist on 3 July 2010, 22:28Och den nya funktionen var den jag beskrev ovanför ditt inlägg!
Och den nya funktionen var den jag beskrev ovanför ditt inlägg!