Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,
jag ska göra min maraton debut i Berlin i år men är lite orolig för att batteri tiden inte kommer att räcka.

Jag använder pulsband,GPS,VP och har en extra träningssida som visar tempo nuvarande lap,tempo föregående lap och snitt tempo på hela passet

Har samma klocka o samma problem. När jag sprang Sth Marathon valde jag att stänga av GPS:en och använde bara tid o pulsfunktionen. Då räckte batteriet med råge - det är ju GPS:en som drar ström.

Det fnkar bra på den här typen av lopp att inte köra på GP

Örk,jag är i det närmaste beroende av GPSen.
:@

Det är liksom därför man pungar ut 3000 pix för en klocka,att då inte kunna använda den under sin premiär mara låter supertrist.Jag kan ta bort VP men det hjälper nog knappast.Pulsbandet kan jag också skipp

Går dom att ställa in på "smartrecording" alternativt "1sec recording"?

Ändra i så fall till smartrec. (Brukar vara standard)

Det verkar inte som att man kan ändra hur ofta man vill spara data.
Jag har läst manualen och även letat på klockan utan framgång.

Googlade lite och de verkar ha "smartrecording" som enda valet. Så det är till att springa fortare.....:D

Hua,
då är det tur att det är 10v träning kvar.
(H)

Batteriet ska hålla i 8 timmar i träningsläge, så det är kanske läge att reklamera.

Jesper,jag har läst manualen igen och i den står det att ett fulladdat batteri räcker upptill 8h med GPS påslaget.Typisk friskrivning med upptill i texten.
:@

Jag har börjat skriva upp batteristatus före och efter passen för att kunna räkna ut hur mitt b

Batteritid kan du väl kolla utan att träna också. Dra igång klockan med det du vill ha och gör vad du annars skulle göra. Håll lite koll så ser du hur många timmar batteriet räcker.
Enda nackdelen är att du får ett träningspass på typ 8 timmar med kaffedr

12