Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Funderar på att köpa en pulsklocka, står mellan Garmin 405 och 410..
Polar RS800CX och RS300X har jag skippat, eftersom det är lite omständigt med att köpa till extra pods/gps.

Så någon som äger dessa Garmin-klockor och kan berätta lite om dem?
Vilken

Varför inte en 310XT? Jag har en sådan och är väldigt nöjd efter ett byte av pulsband.
405:an ska ha en vansinnigt irriterande touch-ring har jag hört.
Vibrationslarmet på 310:an är väldigt användbart + den extra vattentåligheten.

Alltså ryktet om den "vansinnigt irriterande touchringen" är lite överdrivet. Vi är många som älskar vår 405, och sällan får anledning att irritera sig över touchringen. Det som stör mig oftast är att det tar tid att få full kontakt med sateliter. Men jag

Har 410 o är väldigt nöjd!
Vet däremot inte om jag skulle vara mer besviken med 210? Tror inte riktigt att jag använder alla funktioner som finns, det blir ju mest tid, sträcka, puls 😉

Jag tillhör gruppen som är "vansinnigt irriterad på touchringen". Har jag missat att låsa ramen räcker det att snudda den för att ändra läge under träningen. Dessutom har jag märkt att touchen inte alltid fungerar, speciellt inte när man är trött och lite

"Att bläddra mellan pass och puls kräver i sin tur att ramen ska låsas upp och att touchringen ska snuddas vid. Jag vet inte hur många gånger jag råkat stänga av träningsläget där."

Det där har jag löst genom autobläddring under passet. Funkar hur bra so

Jag är iaf hittills VÄLDIGT NÖJD med min 210. (L)

Jag har 405.
Har alltid autobläddra och vid fuktig väderlek låser jag ringen så det är oftast inga problem alls!

Jag har 310XT. Lite större, vilket jag tycker är bra eftersom det innebär större och tydligare display. Jag ser klockan som ett träningsredskap som inte ska bäras utanför träning och då är ett mindre format ointressant. Vibrationslarm är riktigt bra, knap