Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Min gamla trotjänare 305 dog p.g.a. batteriet lackade ur. Köpte en 310 XT där jag tvingas till en trådlös (detta helvete på jorden) kommunikation när jag skall synka aktiviteter från 310:an till datorn, genom ett Garmin program "ANT Agent".

Problem: Ant

Vad har du ställt in i 310:an?
Under Data Transfer så ska du ha Enabled = Yes och Pairing = On.

Dessutom inställningen i ANT agenten "Para ihop med nya enheter" ska vara aktiverad.

Min har också ballat ur så jag måste para ihop den varje gång jag vill överföra data.

Fick tydligen igång det hela till slut. Mixtrade med de inställningar ni nämnde samt laddade ner ANT programmet flera gånger. Jag kan inte återge vad jag gjorde men ny flyger det hela.

hej,
väcker liv i den här tråden igen, har också köpt en 310:a och kan inte få kontakt med den.
Måste man skapa ett Garmin Connect konto först innan man får lov att överföra data?

Det borde vara enkelt att kolla genom att skapa ett konto och prova igen n

Ja det måste man.....tror jag. Annars har man nog inte någonstans att överföra data till. Sorry, jag är långt ifrån expert på detta.

Nej, det är en inställning i ANT agent (under enhetsinställningar, högerklicka på ANT agent ikonen nere till höger på skärmen) om man vill att den automatiskt ska skicka data till Garmin Connect. Annars kopierar den bara in informationen från klockan till

Då har jag kommit lite närmre pudelns kärna.

Det händer ingenting när jag sätter i ANT-usb:t, förutom det där ljudet som uppstår när man stoppar i en USB-enhet; men det dyker inte upp någon ANT-ikon nere till höger. 310:an reagerar inte trots att jag har

ANT agent programvaran ska starta automatiskt med windows (dvs du kan starta den manuellt men standard är att den startar automatiskt). Därmed borde du ha ANT agenten nere till höger även när du inte har USB stickan i.
1. Kolla om ANT agent ikonen visas n